۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۱۴۰۶۱۷
سرپرست حجاج ایرانی:

روح همه برنامه های حج وحدت است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه اقدام پلید اهانت به پیامبر اعظم(ص) توسط آمریکا و صهیونیست صورت پذیرفته است،گفت:مسلمانان یکپارچه شور عجیبی دارند و مقابل جبهه کفر ایستاده‌اند و طبیعی است که همین خط مشی در عربستان دنبال شود.
حجت الاسلام سيدعلي قاضي عسکر سرپرست حجاج ايراني و نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر شب گذشته، پیش عزیمت به عربستان سعودی برای همراهی و سرپرستی زائران در حج تمتع سال جاری در فرودگاه مهرآباد تهران، با ابراز خرسندی از موضع گیری برخی از خطبای مسجدالحرام در خصوص اهانت به پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) اظهار داشت: سیاست ما همواره آرامش در موسم حج و برگزاری حجی باشکوه و آرام است تا مناسک و اعمال حج ابراهیمی بدون هیچ خللی اجرا شود و این مطلب را در سال های گذشته اعلام و اثبات کرده ایم که هدف ما آرامش زائران است. 

سرپرست حجاج ایرانی با شکرگزاری توفیق الهی برای خدمت ضیوف الرحمن در حج تمتع به ویژه مردم شریف ایران اسلامی گفت: همه ساله شعارهایی برای حج در نظر گرفته می شود و با شعار «حج، عزت، همبستگی و مسئولیت اسلامی» حج امسال را آغاز کردیم و امیدواریم که برای تحقق آن گام های اساسی برداریم. 

وحدت و شور انقلابی مسلمانان در حج امسال 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به فضای حاصل از بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، بر وحدت مسلمانان تاکید کرد و گفت: تلاش می کنیم تا عنصر حیاتی وحدت در میان ملت هایی که خود را از زیر یوق استعمارگران و حاکمان مستبد رهایی بخشیده اند، گسترش دهیم و در مقابل دشمنان زخم خورده ای که بر طبل اختلاف افکنی و انحراف می کوبند و سیاست تفرقه را در پیش گرفته اند، بایستیم. 

برگزاری مراسم برائت از مشرکین و 4 دعای کمیل

سرپرست حجاج ایرانی، حج را بهترین مکان برای دستیابی به وحدت امت اسلامی دانست و با رد برخی شایعات در روزهای اخیر از سوی کسانی که اطلاعات درستی ندارند، تصریح کرد: امسال نیزهمانند سال های گذشته برنامه هایی از سوی ایران در مراسم حج اجرا می شود که شامل برگزاری 4 دعای کمیل در مدینه منوره و مراسم برائت از مشرکین در روز عرفه و در صحرای عرفات است. 

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با اشاره به نظم تحسین برانگیز و شگفت زدگی مأموران و مسئولان سعودی در برگزاری با شکوه مراسم برائت از مشرکین و دعای کمیل ابراز امیدواری کرد: برنامه های امسال نیز که در راستای همدلی، وحدت و نزدیکی کشورهای مسلمان است، به خوبی انجام خواهد شد. 

سرپرست حجاج ایرانی خواستار دعای خیر مردم ایران برای قبولی حج زائران بیت الله الحرام شد وگفت: زائران با مطالعات و برنامه ریزی های انجام شده، آمادگی معنوی خوبی دارند و امیدواریمکه با حجی مقبول و با سلامت کامل به وطن بازگردند.

کاهش بازارگردی و افزایش بهره مندی از فرصت حج

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواستار افزایش آمادگی جسمی، روحی و علمی زائران برای کمال استفاده از فرصت حج شد و افزود: توصیه ما به زائران آنست که با توجه به تحریم هایی که علیه ایران اسلامی صورت گرفته همانطور که در سال گذشته پیرو بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر عدم بازارگردی و از دست دادن فرصت ها، طبق آمار هواپیمایی، هر نفر 15 کیلوگرم کمتر از گذشته بار به ایران بازگرداند، امسال هم همین اتفاقات رخ خواهد داد. 

سرپرست حجاج ایرانی با تاکید براتحاد بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت گفت: تمام تلاش خدمت گزاران  حج تمتع آنست که زائران در کمال امنیت، صحت و سلامت و با بصیرت حج را انجام دهندو برگردند اما بهر حال این سفر آسان نیست و همراه با مشقاتی استکه البته فلسفه وجودی این مشقت ها، ریاضتی انتخابی برای رسیدن به درجات معنوی است. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برنامه های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری را راستای اجرای سیاست ها و رهنمودهای ولی امر مسلمین جهان عنوان کرد. 

فرصت های اقتصادی حج برای کشورهای اسلامی 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در پاسخ به پرسش های خبرنگان در خصوص استفاده از دیپلماسی حج، یکی از ظرفیت های حج را ظرفیت اقتصادی خواند که آیه لیشهدوا منافع لهم به آن اشاره دارد، پیشنهاد داد: مکه و مدینه است کانونی برای تولیدات کشورهای اسلامی باشد تا کشورهای اسلامی بتوانند تولیدات خود را در این کنگره عظیم عرضه کنند تا در نتیجه آن همه کشورهای اسلامی با ایجاد اشتغال از منافع آن بهره مند شوند. 

نماینده ولی فقیه در امرو حج و زیارتبا تاکید براینکه ضرورتی ندارد که تولیدات  کشورهای کفر به کشورهای اسلامی عرضه شود، گفت: در سطح کلان می توان با ایجاد تفاهم نامه هایی بین دولت های اسلامی بازارهای کشور های اسلامی را رونق بخشید. 

حج فرصتی برای حل مشکلات یکسال جهان اسلام 

سرپرست حجاج ایرانی، حج را فرصتی طلایی برای تجمع نخبگان جهان اسلام در کنار هم و تلاش برای حل مشکلات و مسایل یکسال جهان اسلامدانست و گفت: هم اکنون در فلسطین، عراق، افغانستان، میانمار و ... مشکلاتی وجود دارد که به نظرمن بهترین مکان برای حل آنها موسم حج است. 

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با اشاره به اختلافات بوجود آمده در سوریه بین مسلمان این کشور خاطرنشان کرد: حج بهترین فرصت برای حل اختلافاتی است که به طور طبیعی بین کشورهای اسلامی بروز می کند و سبب جلوگیری از درگیری مسلمانان و برادر کشی می شود چراکه دشمنان می خواهند از این رهگذر به مسلمان ضربه وارد کنند. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اشتراک مسلمانان در توحید، پیامبر(ص)، قرآن کریم و علاقه مندی نسبت به اهل بیت(ع) زمنیه ساز اتحاد آنان عنوان کرد و گفت: با این اشتراکات و اتحاد امت اسلامی می توان تصمیم واحدی در زمینه اهانت به قرآن و پیامبر و ایستادگی در برابر جبهه کفر و استعمار در مکه گرفتتا آنان را از این اقدامات سخیف پشیمان کنند. 

14 میلیون دلار صرفه جویی ارزی در حج 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با تاکید بر صرفه جویی ارزی نزدیک به 14 میلیون دلار در استفاده از شرکت های هواپیمایی داخلی گفت: این سیاست از چند سال پیش مورد توجه بوده و سال گذشته هم این اتفاق افتاد و شرکت های هواپیمایی جمهوری اسلامی و ماهان متصدی انتقال زائران به عربستان شدند و نتایج مثبتی برای ما داشت چراکه اولا خدمه هواپیما ایرانی هستند و تعاملشان با زائرین بهتر خواهد بود و از سوی دیگر منافع آن به داخل بر می گردد و از آنچه که کشور عربستان دریافت می کرد ما در حدود 14 میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشتیم. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: این سیاست در بخش های دیگر هم دنبال می شود و در تلاش هستیم که همه اقلام مورد نیاز زائران از داخل تأمین شود منتهی این در صورتی است که تفاوت خیلی فاحش نباشد و اگر جنسی در عربستان قیمت پایین تری داشته باشد طبیعی است که از آنجا تهیه میکنیم تا هزینه حج بالا نرود اما امسال نزدیک به 50 درصد اقلام مورد نیاز زائران از ایران تامین شده است./917/د102/ع

ارسال نظرات