۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۴۰۰۵۵
به دلیل مشارکت در تظاهرات علیه فیلم موهن؛

یکی از علمای شیعه عربستان بازداشت شد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه الاحساء عربستان به دلیل مشارکت در راهپیمایی محکومیت توهین به حضرت محمد مصطفی (ص) از سوی نیروهای امنیتی آل سعود بازداشت شد.
شيخ حسين الراضي از علماي شيعه عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نیروهای امنیتی آل سعود یکی از علمای شیعه این کشور را به دلیل مشارکت در تظاهرات روز جمعه در الاحساء که در اعتراض به پخش فیلم موهن و انتشار کاریکاتور توهین آمیز به پیامبر اکرم (ص) برگزار شده بود، بازداشت کردند.

 

شیخ حسین الراضی از علمای شیعه عربستان که در تظاهرات روز جمعه در اعتراض به هتک حرمت رسول خدا (ص) در الاحساء شرکت بود از سوی پلیس جنایی این کشور بازداشت و به مرکز پلیس شهر هفوف منتقل شد.

 

نیروهای پلیس جنایی این عالم شیعه را در منزلش در شهر العمران بازداشت و به اتهام مشارکت در تظاهرات یاری پیامبر اکرم (ص) به مرکز پلیس هفوف منتقل کردند.

 

هنوز مشخص نیست که شیخ حسین الراضی به صورت ناگهانی بازداشت شده است یا این که نامه ای در گذشته برای وی ارسال شده بود.

 

این عالم شیعه که از علمای برجسته شهر الاحساء به شمار می آید و کتاب های مختلفی در زمینه عقاید و تاریخ منتشر کرده است از بیماری قلبی رنج می برد و در اردبیهشت ماه امسال در یکی از بیمارستان های قم مورد عمل جراحی قرار گرفته بود.

 

فرزند شیخ حسین الراضی که برای دیدار با پدر راهی مرکز پلیس شهر هفوف شده بود از دیدار با این عالم منع شد و نیروهای امنیتی تنها داروها را پذیرفتند.

 

شیخ حسین الراضی تنها به این دلیل بازداشت شده است که در تظاهراتی شرکت کرده بود که طی آن هتک حرمت به پیامبر اکرم (ص) محکوم شده و شعارهای ضد آمریکایی و اسرائیلی سر داده شده بود.

 

گفتنی است در حالی که اعتراضات به هتک حرمت رسول خدا (ص) در بسیاری از کشورهای جهان همچنان ادامه دارد، مقامات سعودی هرگونه تظاهرات و تجمع را ممنوع کرده و مفتی این کشور نیز تظاهرات علیه فیلم موهن را حرام اعلام کرده است./980/ب901/ک


ارسال نظرات