۲۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۳۸۴۲۷
رییس مرکز اسلامی هامبورگ:

دوری از کلام الهی عامل اصلی ناهنجاری ها در جوامع است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز اسلامی هامبورگ از گسترش روز افزون گرایش به دین اسلام در جهان خبر داد و گفت: 80 درصد افرادی که مسلمان می‌شوند به این نتیجه رسیده‌اند که تنها دین اسلام نیاز بشر امروز است.
حجت الاسلام والمسلمين رضا رمضاني مدير مرکز اسلامي هامبورگ و عضو مجلس خبرگان رهبري حجت الاسلام والمسلمين رضا رمضاني مدير مرکز اسلامي هامبورگ و عضو مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری روز چهارشنبه در مراسم عزاداری شهادت امام صادق (ع) در مهدیه این شهر، با بیان این که بسیاری از دانشمندان شیعه و سنی به جایگاه علمی و معنوی امام صادق (ع) اذعان دارند، گفت: تربیت بیش از چهار هزار شاگرد در زمینه های مختلف نشان بعد علمی آن امام همام است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آشنایی و بهره گیری از آموزه های دینی است، افزود:  انسان متدین باید در مسیری که ائمه اطهار(ع) ترسیم کرده اند گام بردارد.


نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش دشمنان برای از بین بردن دین مبین اسلام، تصریح کرد:  دین ستیزی از قرن ها پیش وجود داشته است و امروز به شیوه ای دیگر از سوی دشمنان دنبال می شود.


حجت الاسلام و المسلمین رمضانی با بیان این که همواره مکاتب مختلفی در مقابل دین مبین اسلام ایستادند و ادعای رفع نیازهای بشر را مطرح کردند، ادامه داد: هیچ مکتبی غیر از دین مبین اسلام نتوانسته پاسخگوی همه نیازهای بشر امروزی باشد.


وی با بیان این که دین مبین اسلام دین آرامش، نشاط و معنویت است، خاطرنشان کرد: در هیچ مکتبی این چنین ویژگی هایی و
جود ندارد.


نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود کلام الهی را تأمین کننده اخلاق بشر دانست و گفت: قرآن کریم باید بر دل انسان قرائت شود تا در درون انسان تحول ایجاد کند.


حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با بیان این که جامعه امروز بیش از پیش نیازمند بهره گیری از مفاهیم قرآنی است، عامل اصلی ناهنجاری ها و بی اخلاقی های جوامع را دوری از کلام الهی دانست.


وی در ادامه سخنان خود با بیان این که معارف قرآنی و نهج البلاغه در میان مسلمانان غریب است، تصریح کرد:  این دو منبع غنی تنها منبع تأمین کننده نیازهای انسان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی تنها راه اصلاح جامعه را بازگشت به دین دانست و با بیان این که امروز به برکت اسلام ناب شیعی زمینه بازگشت جوامع به دین و ارزش های الهی فراهم شده است، خاطرنشان کرد: تنها راه دوری از گرفتاری ها و مشکلات نهادینه کردن فرهنگ ناب دینی در متن زندگی فردی و اجتماعی بشر است.

 

رییس مرکز اسلامی هامبورگ از گسترش روز افزون گرایش به دین اسلام در جهان خبر داد و گفت: 80 درصد افرادی که مسلمان می‌شوند به این نتیجه رسیده‌اند که دین نیاز بشر امروز است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، فهم کامل و دقیق از دین را بسیار ضروری دانست و با تأکید براین که باید در برابر دین و احکام دینی تسلیم باشیم، ادامه داد: پذیرش دین نباید ظاهری باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی دین را بستر ساز اقتدار و عظمت بشر دانست و ادامه داد: اقتدار و عظمت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه اسلام ناب حاصل شده است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شیعه امروز در دنیا عزت و عظمت دارد، ادامه داد: امام خمینی (ره) زمینه اقتدار شیعه را در عرصه جهانی فراهم کرده است./950/پ202/ج

ارسال نظرات