۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۳۸۰۰۱
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی:

پاسخ قاطعی به اقدام کانادا داده خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت برخورد قاطع دستگاه دیپلماسی کشور در قبال حرکت دولت کانادا، گفت: قطعا پاسخ قاطعی به این اقدام زشت کانادا داده خواهد شد.
پاسخ قاطعی به اقدام کانادا داده خواهد شد

منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل در خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اقدام خصمانه کانادا در زمینه قطع ارتباط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران گفت: این اقدام بسیار سخیف سیاسی و نشان دهنده موفقیت ایران در مسیر رسیدن به اهداف اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاسست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: جریان سلطه و کشورهای پیرو آن نظیر کانادا به دلیل دستاوردهای جنبش عدم تعهد در تهران تعادل سیاسی خود را از دست داده‌اند و کشور ایران از این قطع رابطه ضربه نخواهد خورد و به طور جدی در جهت سازمان‌دهی جنبش عدم تعهد ادامه مسیر خواهد خواهد داد.

وی ابراز داشت: این شروع کار و به هم زدن نظام نامتعادل و ناعادلانه‌ حاکم بر دنیا از جمله برنامه‌هایی است که باید در این جنبش به آن بپردازیم، تا دستاوردهای بزرگ تری نیز به همراه داشته باشد.

نماینده مردم اردبیل همچنین با تأکید بر ضرورت برخورد قاطع دستگاه دیپلماسی کشور در این‌باره اظهار داشت: قرار بر این است تا در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم اندیشی صورت گیرد که قطعا پاسخ قاطعی به این اقدام زشت کانادا داده خواهد شد که از آن جمله می‌توان به تحریم اجناس کانادایی در ایران اشاره کرد.

وی با اشاره به بهانه جویی‌های غرب درباره حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای و همچنین دفاع جمهوری اسلامی از دولت سوریه بیان داشت: مشکل آنها مقابله ملت ایران با رژیم صهیونیستی است که این مسأله در کنار نشان دادن هم پیمانی آنها با اسرائیل بیانگر هدف والای انقلاب اسلامی نیز هست و باید گفت نه تنها ایران، بلکه 120 کشور عضو جنبش عدم تعهد نیز چنین هدفی را دنبال کرده و سیاست عمومی نم در جهت اسقاط رژیم صهیونیستی برنامه‌ریزی خواهد شد.

حقیقت‌پور در پایان با بیان این که باید کاری کرد تا تعادل غربی‌ها به نفع مستضعفان به هم بخورد، ابراز داشت: با جهت گیری‌هایی که در جنبش داشتیم باید از این مهم و بهم خوردن تعادل دشمن حداکثر استفاده را داشته باشیم./908/ت302/ج

ارسال نظرات