۱۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۱۳۷۳۰۹
شبکه صدای آمریکا:

مهریه توهین به زن ایرانی است

خبرگزاری رسا ـ شبکه صدای آمریکا در برنامه آنتن گفت: جمهوری اسلامی بزرگترین دشمن حقوق زن است.
حجاب

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه صدای آمریکا در برنامه دیشب خود به نام آنتن به شدت حقوق زن در اسلام را مورد تاخت و تاز قرار داد.

 

در این برنامه سوالاتی از دو خانم در مورد حقوق زن در ایران پرسیده شد. این سوالات ظاهراً جنبه سیاسی داشت ولی در واقع مبانی حقوق زن در اسلام را مورد هدف قرار می داد.


آنها در جواب این سوال که چرا بعد از سی سال، جمهوری اسلامی مشکلی به نام حجاب دارد، گفتند: حجاب چیزی نیست که مردم بخواهند، حجاب سمبل این حکومت است تا وقتی حجاب بر سر مردم باشد نشانه این است که جمهوری اسلامی هنوز قدرت دارد.


این دو مهاجر ساکن واشنگتن در ادامه گفتند: جمهوری اسلامی بزرگترین دشمن حقوق زن است. اساساً جمهوری اسلامی با زنان مشکل دارد، می خواهد آنان را کنترل کند چون در غیر این صورت حقوقشان را طلب می کنند و وقتی حقوقشان را بخواهند بسیاری از مسائل را زیر سوال می برند.


یکی از مهمانان برنامه در حالی که مهریه را توهین به زن ایرانی می دانست گفت: نقض حقوق زن در قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده است و آزادی زن با وجود این قانون امکان پذیر نیست.


شایان ذکر است، فریبا داوودی مهاجر، مشاور رئیس جمهور دوره اصلاحات که یکی از میهمانان دیشب برنامه بود چندی پیش در این شبکه بنابه درخواست مجری اقدام به کشف حجاب کرد.


در ادامه باید خاطر نشان کرد کسانی که به حقوق و آزادی زن در ایران معترضند چگونه است که در مورد ممنوعیت حجاب در دانشگاه های فرانسه سکوت می کنند. آیا فقط برهنگی را آزادی و حق می دانند، چگونه است که حجاب را در ایران اجباری می دانند ولی از شهیده حجاب مروه شروینی سخنی به میان نمی آورند. حقوق زن را چگونه تفسیر می کنند و آزادی را به چه قیمت می خواهند؟

 

برنامه هایی از این دست که هر چند وقت یک بار در شبکه های مختلف ماهواره ای پخش می شود هیچگاه به بررسی وضعیت زنان و خانواده در غرب نمی پردازند و از بردگی های جنسی که هر روز در قالب های جدید در کشورهای غربی رواج می یابد پرده بر نمی دارند. /9161/ت302/ع
 

ارسال نظرات