۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۱۳۷۰۷۷
وزیر امور خارجه در دیدار بان کی مون:

مقوله حقوق بشر تبدیل به ابزاری سیاسی شده است

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد پیرامون مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی ، ارتقاء همکاری میان ایران و سازمان ملل و نیز سایر موضوعات مورد توجه دو طرف رایزنی و تبادل نظر کردند.
علي اكبر صالحي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر صالحی در این ملاقات که عصر پنج شنبه برگزار شد، با سازنده خواندن رایزنیها و تبادل نظر بین مقامات جمهوری اسلامی ایران و دبیرکل سازمان ملل در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی ، برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در ایران را یک رویداد بزرگ خواند.
 
دبیرکل سازمان ملل نیز دیدار و مذاکره با مقام های جمهوری اسلامی ایران در تهران را یک فرصت ویژه توصیف کرد.
 
وی از مدیریت ، برنامه ریزی و ترتیبات مناسب اجلاس بویژه تهیه ، تنظیم و تصویب اسناد بصورت حرفه ای و تخصصی و نیز دیدارهای دوجانبه حاشیه ای تقدیر کرد.
 
دبیرکل سازمان ملل متحد ریاست جمهوری اسلامی ایران بر جنبش عدم تعهد را فرصتی برای ارتقاء جایگاه سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی کشورمان و افزایش نقش ایران در عرصه های منطقه ای و بین المللی خواند. 
وی بر اهمیت همکاری میان جنبش عدم تعهد ، سازمان ملل و گروه 77 تاکید کرد.
 
بان کی مون همکاری و حمایت ایران از دفتر نمایندگی سازمان ملل در تهران را ستود.
 
در این دیدار که در خصوص گفتگوهای میان ایران و 1+5 تبادل نظر شد ، بان کی مون با تاکید بر این که هر کشوری از حق استفاده از انرژی هسته ای صلح آمیز برخوردار است ، اعتماد سازی میان طرفین و حسن نیت متقابل را ضروری خواند و ابراز امیدواری کرد: مذاکرات خوبی بین ایران و 1+5 صورت پذیرد.
 
دکتر صالحی نیز با اشاره به مواضع کشورمان در خصوص مسئله هسته ای بویژه فرمایشات مقام معظم رهبری در این ارتباط ، اظهار داشت: غربی ها با فشار و اقدامات مبتنی بر منطق زور سالهاست که مردم ایران را تحریم کرده اند ، لیکن مردم ایران با پایداری و سرعت راه ترقی و پیشرفت خود را ادامه می دهند.
 
موضوع حقوق بشر و اتهام های بی پایه غربی ها علیه جمهوری اسلامی ایران از دیگر محورهای این مذاکرات بود و دکتر صالحی ضمن تاکید بر اینکه مقوله حقوق بشر تبدیل به ابزاری سیاسی در چارچوب یک معیار دوگانه شده است ، از دبیرکل سازمان ملل خواستار پیگیری مسئله آزادی ایرانی های دستگیر شده در آمریکا شد. /924/د102/ج
ارسال نظرات