۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۳۶۹۵۸
نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌‌های آزاد مازندران:

مسجد به مرکز مطالعات و اتاق فکر نسل جوان تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد مازندران با تأکید بر این که مسجد باید مرکز مطالعات و اتاق فکر جوانان شود، گفت: باید از برنامه های فرهنگی ارزنده و سازماندهی شده در راستای جذب بیش از پیش جوانان در مساجد بهره گرفته شود و امکانات لازم برای حضور آنان مهیا شود.
مسؤول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه‌هاي آزاد  مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید حسین ابراهیمیان، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد مازندران، ‌امروز در گردهمایی مسؤولان فرهنگی مساجد آمل در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان با بیان این که مسجد در فرهنگ اسلامی و بینش قرآنی از جایگاه والایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در تاریخ اسلام مسجد به عنوان قلب جامعه بود که سایر امور حول محور آن صورت می گرفت.

 

وی با اشاره به این که نقش مسجد در جامعه اسلامی بسیار ارزنده و مؤثر است، یادآور شد: مسجد می تواند نقش شایسته ای در گسترش اندیش های اسلامی و تقویت باورهای دینی در مردم داشته باشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که مسجد باید مرکز مطالعات و اتاق فکر جوانان شود، خاطرنشان کرد: باید از برنامه های فرهنگی ارزنده و سازماندهی شده در راستای جذب بیش از پیش جوانان در مساجد بهره گرفته شود و امکانات لازم برای حضور آنان مهیا شود.

 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد مازندران با بیان این که دشمن درصدد است با برنامه‌ها و نقشه‌های گوناگون، جوانان را از مسیر الهی خارج و به سمت الگوگیری از فرهنگ غرب هدایت کند، گفت: باید با برنامه های هدفمند و تأثیرگذار زمینه حضور جوانان را در این مکان الهی فراهم کنیم که در این  راستا هیأت امنا و مسؤولان فرهنگی مساجد باید با انگیزه‌ای والا حرکت داشته باشند.

 

وی برگزاری گفتمان‌های آزاد‌اندیشی را مقوله‌ای شایسته در مساجد دانست و یادآور شد: باید از مسجد به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری شود و نباید فقط به کارکرد اقامه نماز جماعت توجه شود؛ بلکه باید به امور مختلفی که می‌تواند بر نقش این نهاد مقدس اثرگذار باشد استفاده شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان با اشاره به این که مرکز منسجم پژوهشی تحقیقاتی برای مساجد کشور باید وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید آسیب‌شناسی‌های مؤثری در رابطه با کارکرد مسجد صورت گیرد تا بتوان اهمیت و جایگاه والای آن را در جامعه به وجود آورد که زمینه‌ساز ترویج دین مداری در زندگی انسان خواهد شد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که دولتمردان باید به نقش و جایگاه والای مسجد توجه ویژه ای را داشته باشند، یادآور شد: مراکز فرهنگی هنری باید با محوریت مسجد بنا شود و نباید به گونه ای باشد که بین مساجد و مراکز فرهنگی فاصله بیافتد و این دو نهاد باید در کنار هم باشند تا کارکردهای مسجد در جامعه اسلامی فراهم شود.

 

حجت الاسلام محمد قنبری، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل نیز در این گردهمایی با بیان  این که پویایی هیأت های امنا و مسؤولان فرهنگی می تواند در راستای رونق بخشی به فعالیت های مساجد مؤثر باشد، خاطرنشان کرد: باید از این مکان مقدس به شکل ارزنده‌ای و در راستای گسترش معارف والای دین مبین اسلام بهره گرفته شود.

 

وی نقش کارهای فرهنگی و علمی پژوهشی را در جذب جوانان جامعه مؤثر دانست و یادآور شد: باید برنامه های مدون و هدفمندی در راستای جذب شایسته جوانان در این نهاد مقدس صورت گیرد و از نقش ارزنده آنان در شکل گیری کارهای اساسی در مسجد استفاده شود./950/پ202/س

 

ارسال نظرات