۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۱۳۵۴۷۳
نماینده خبرگان رهبری:

حضور مسؤولان سبب کاهش آلام مصیبت دیدگان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری به نقش مسؤولان نظام در چنین رخدادهایی اشاره و تأکید کرد: مسؤولان بیش از همه مردم این حوزه مسؤولیت دارند، در حقیقت مسؤولان در هر زمان و در همه ابعاد باید به مردم خدمت کنند اما در زمان وقوع حوادث آنها موظفند به خدمات خود سرعت و وسعت ببخشند.
حجت الاسلام و المسلمين هاشم زاده هريسي عضو خبرگان رهبري

 

حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به حادثه زلزله در شهرهای آذربایجان شرقی و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از هموطنان، اظهار داشت: بلایای طبیعی و مصیبت‌هایی که بروز می‌کند، خواه‌ یا ناخو‌اه آثار مخرب روحی، جسمی و اقتصادی برای مردم به وجود می‌آورد که اگر تحمل و صبر خود آنها و همدردی و مردم و مسئولان نباشد، آثار مخرب آن در همه ابعاد افزونتر، فراتر و غیر قابل تحمل می‌شود.


وی ادامه داد: اما اگر کمک‌های درونی از وجود مومن و کمک‌های بیرونی از سوی مردم صورت گیرد آثار این بلایا کمتر می‌شود؛ البته این کمک‌های درونی و بیرونی کمک‌های الهی هستند چرا که خداوند است که به قلب انسان مومن آرامش عنایت کرده و به مردم دستور کمک به یکدیگر را داده است، پس این دو عامل نیز عامل الهی است.


نماینده خبرگان رهبری تصریح کرد: نه تنها اصل مضرات و آثار تخریبی حادثه با این دو عامل ترمیم می‌شود، بلکه این بلایا به نعمت و وسیله‌ای برای کسب ثواب تبدیل می‌شود. هم ثواب برای مصیبت دیده که صبر کرده و به خدا توکل داشته است و بر همین مبنا قدرتی مضاعف یافته است، هم ثواب برای مردمی که به او کمک کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: این بلاها آزمایش مردم مصیبت دیده و آزمایش سایر مردم است که در این گونه موارد چگونه به هم کمک می‌کنند، پس با در نظر گرفتن این آزمون اسلامی، در این گونه موارد هم مردم و هم مصیبت دیدگان باید به خدا توکل و صبر کنند. آنها باید امید به پاداش و اجر الهی داشته باشند و بدانند که پشت سر مصیبت وارده هدیه‌ الهی و کفاره ذنوب آنها قرار دارد و همه تلاش کنند از این آزمون سرفراز بیرون بروند.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی با تأکید به حضور گسترده مردم در کنار افراد آسیب دیده گفت: محبت مردم در چنین شرایطی موجب کاهش آلام مصیبت دیدگان می‌شود، چرا که آنها احساس می‌کنند که تنها نیستند.


وی به نقش مسؤولان نظام در چنین رخدادهایی نیز اشاره و تأکید کرد: مسؤولان بیش از همه مردم این حوزه مسؤولیت دارند، در حقیقت مسؤولان در هر زمان و در همه ابعاد باید به مردم خدمت کنند اما در زمان وقوع حوادث آنها موظفند به خدمات خود سرعت و وسعت ببخشند.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری بالاترین نقش مسؤولان در بروز چنین حوادثی را حضور در کنار آسیب‌دیدگان دانست و گفت: مسؤولان باید به محض وقوع چنین رخدادهایی در کنار مردم حضور داشته باشند تا مردم احساس کنند که مسؤولان در کنارشنان هستند و آنها را بدون پشتوانه رها نکرده‌اند.


وی تصریح کرد: اما پشت سر همه این سه عامل یعنی ایمان مصیبت دیده، ایثار مردم و خدمات مسؤولان، خداست که می‌آزماید و اجر و پاداش می‌دهد و نباید مصیبت‌دیده‌ها با عملکرد مردم و مسئولان داغ بیشتری احساس کنند؛ بلکه کمک رسانی به آنها باید به شکلی باشد که آنها ملموس کمک‌های مردم و مسؤولان را حس کنند، این آموزه قرآن است و این دین ماست که باید به خصوص در حوادث تلخ و مواقع حساس به صورت کامل محقق شود./935/ت302/ب

ارسال نظرات