۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۳۵۴۱۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

شناسایی موقوفات از مهم‌ترین رسالت مبلغان اعزامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: مبلغان اعزامی به روستاها باید در زمینه شناسایی موقوفات در این مناطق تلاش کنند.
بهينه سازي موقوفات، رازماندگاري
 به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، روز گذشته در جمع مسؤولان خراسان جنوبی اظهار کرد: وقف چشمه‌سار‌ جاری و احسان ماندگاری است که برای همیشه باقی می‌ماند و برای حفظ آن باید با قوانین مربوط به وقف و موقوفات آشنا باشیم.
 وی افزود: روحانیان و مبلغان اعزامی به روستاها باید موقوفات را شناسایی کرده و در راستای به‌روز کردن آن پیش روند.
 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) تصریح کرد: از میان همه مباحث قابل بیان در ماه مبارک رمضان باید به ابعاد وجودی مولای متقیان حضرت علی (ع) پرداخت.
 وی افزود: یکی از خصلت‌ها و ویژگی‌های آن حضرت در زندگی، خدمت به خلق خدا بوده اســـت که هــــم در زمـــان حیات خــود و هم بعد از زنـــدگانی دنیا به مــــــاندگار گذاشـــته اســــت.
 این مسوول ادامه داد: آن حضرت با وقف مزارع، چاه‌ها و کاروانسراها صدقه جاریه‌ای به جای گذاشته تا همگان از آن بهره ببرند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: با توجه به وجود موقوفاتی که نیات آن‌ها در ماه رمضان به ویژه عزاداری حضرت علی (ع) در شب‌های قدر است، سخنرانان و مبلغان در شب‌های قدر، همزمان با شهادت بزرگ‌ترین واقف جهان، الگوی واقفان و خیران امیرالمؤمنین علی (ع) به اهمیت سنت حسنه و میراث جاویدان یعنی مسئـله وقـف پرداختند.
حجت الاسلام گرایلی با بیان اینکه عمران و آبادانی بقاع متبرکه نیازمند حرکت عمومی و مجاهدانه است و همت مردم و مسؤولان را می‌‌طلبد، ادامه داد: افرادی که در راه عمران بقاع و اماکن متبرکه گام برمی‌دارند دارای اجر و پاداش دنیوی و اخروی هستند.
 
طرح تحرک اجتماعی  در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
 مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی، روز گذشته در نشست بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی از اجرای طرح تحرک در استان خبر داد و گفت: تشکیل، تحکیم و تعالی بنیان خانواده در استان از اهداف این طرح است.
 وی ارتقای سطح مدیریت زنان و خانواده، تقویت ارزش‌های اسلامی در جامعه، کاهش آسیب‌های خانواده و ارتقای سلامت زنان را از دیگر اهداف اجرای طرح تحرک عنوان کرد و افزود: طرح تحرک در هر استان با شناسایی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بومی هر استانی اجرا می‌شود.
مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: تقویت همگرایی و هماهنگی در اجرای سیاست‌ها و خط مشی‌ها از جمله برنامه‌های طرح تحرک است.
جلیلی‌حسینی از تصویب سند تحکیم و تعالی خانواده استان در نشست‌های بعدی کارگروه بانوان خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد: تمام مسئولان باید تلاش کنند تا خط مشی حضرت امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در حوزه زنان عملیاتی شود.
 وی از آماده بودن سند تحکیم و تعالی خانواده استان خبر داد و گفت: استان‌های مختلفی به‌عنوان الگو از این سند استفاده کرده‌اند.
 مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی، کاهش آسیب‌های اجتماعی را در گروی توجه به مسائل فرهنگی و خانواده دانست و بیان کرد: طرح مطهره، گل یاس و مطلع مهر نیز از سوی این نهاد و با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان اجرا شده است.
 جلیلی‌حسینی به افتتاح نمایشگاه حجاب و عفاف از منظر شهدای استان در روز ملی عفاف و حجاب استان خبر داد و خاطرنشان کرد: مسئولان در مراسم افتتاح این نمایشگاه حضور بسیار کمرنگی داشتند.
 وی از اجرای طرح ملی رحمت در استان خبر داد و یادآور شد: این طرح در سال جاری با اختصاص 25 میلیون تومان از سوی مرکز ویژه بانوان خانه‌دار اجرا می‌شود./930/د101/ب
ارسال نظرات