۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۱۳۴۹۲۱
امام جمعه بروجرد:

تأثیر خبرنگاران بر پیشرفت کشور بر کسی پوشیده نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بروجرد، با بیان این که خبرنگاران تأثیر بسزایی در پیشرفت کشور دارند اظهار داشت: نظام اسلامی خبرنگارانی را که در مسیر آگاهی بخشی مردم و افزایش سطح دانش و تفکر جامعه گام بردارند مورد حمایت خود قرار می دهد.
روز خبرنگار

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد، ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز خبرنگار که در بروجرد برگزار شد با بیان این که خبرنگاران تأثیر بسزایی در پیشرفت کشور دارند اظهار داشت: نظام اسلامی خبرنگارانی را که در مسیر آگاهی بخشی مردم و افزایش سطح دانش و تفکر جامعه گام بردارند مورد حمایت خود قرار می دهد.

وی با بیان این که نظام اسلامی نظامی مردم سالار است ابراز داشت: اولین وظیفه رسانه ها ترویج اهداف انقلاب اسلامی است که این مهم باید در صدر فعالیت های آن ها قرار بگیرد.

حجت الاسلام ترابی تلاش در جهت تقویت پایه های وحدت و اتحاد در جامعه را از وظایف خبرنگاران برشمرد و افزود: در برهه کنونی که دشمن تلاش می کند تا به اختلافات داخلی نظام دامن بزند، رسالت خبرنگاران نسبت به گذشته حساس تر می باشد.

امام جمعه بروجرد ایجاد و تقویت روحیه امید در مردم را از دیگر وظایف خبرنگاران دانست و گفت: امروز دشمنان از همه امکانات برای ضربه زدن به کشور و ملت استفاده می کنند که خبرنگاران باید با نقد منصفانه و دلسوزانه مدیران نقشه های آنها را خنثی کنند.

وی تحریم و فشار علیه نظام اسلامی را اهرم فشار غرب علیه ایران برشمرد و افزود:  خبرنگاران با بصیرت افزایی نسبت به هدایت افکار عمومی به سمت آرمان های انقلاب گام بردارند.

وی نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار امسال به تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی را مهم دانست و گفت: از آن جا که خبرنگاران با اقشار مختلف مردم در ارتباط هستند، باید با دقت به تبیین این امر در جامعه بپردازند.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به رعایت اخلاق از سوی خبرنگاران ابراز داشت: صداقت، صراحت و شجاعت در بیان و رعایت امانت از اصول کاری حرفه ی خبرنگاری محسوب می شود./9464 /202/ع

ارسال نظرات