۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۳۴۶۷۶
نماینده خبرگان رهبری:

وحدت از ساختارهای اساسی جامعه‌ توحیدی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین هریسی گفت: اگر وحدت از میان برود، ‌به سبب سردرگمی میان افراد برای تعیین نقاط اشتراکی و از سوی دیگر، رشد سریع منفعت‌گرایی، هر جناحی هدف و غایت خود را رسیدن به هدفی مجزا از خواست‌های عمومی می‌بیند.
حجت الاسلام و المسلمين هاشم زاده هريسي عضو خبرگان رهبري


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر حقوق بشر اسلامی شمال غرب، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم‌زاده هریسی اظهار کرد: وحدت و همدلی نیازی همیشگی و نه صرف حال حاضر کشور است، ملت و جامعه نیازی ذاتی و طبیعی به بحث وحدت دارند، وحدت امری ذاتاً زیبا و مورد تأکید اسلام است و قرآن بارها بر رفتار بر مبنای وحدت میان مردم و مسلمین اشاره می‌کند.

 

وی افزود: باید توجه داشت که نسبت ما با وحدت اینگونه نیست که چون نیاز داریم، به سراغ آن برویم بلکه وحدت از شئونات الهی و جزء ساختارهای اساسی جامعه‌ای توحیدی محسوب می‌شود و اگر این مؤلفه نباشد، شرک کم‌کم شکل می‌گیرد. 

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: نشانه وحدت جامعه، در عمل افراد آن نمایان می‌شود و اسلامی بودن اجتماعی، به پسوندهای اسلامی امورشان یا اسم‌های مذهبی گذاشتن نیست.

 

وی ادامه داد: اگر وحدت و همدلی میان افراد و نیروهای جامعه موجود نباشد، جامعه اسلامی و الهی نیست و در چنین جوامعی به سبب فقدان وجود عناصر مشترک وحدت‌بخش، هر گروهی با مستمسک قرار دادن موضوعی، گروهی دیگر را تخریب می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین هریسی با بیان اینکه گرایش به وحدت در جامعه اسلامی، شامل گروه‌های سیاسی نیز می‌شود، افزود: وحدت شامل احزاب و تشکل‌ها نیز به ‌عنوان بخشی از بدنه اجتماع می‌شود، اگر وحدت از میان برود، ‌به سبب سردرگمی میان افراد برای تعیین نقاط اشتراکی و از سوی دیگر، رشد سریع منفعت‌گرایی، هر جناحی هدف و غایت خود را رسیدن به هدفی مجزا از خواست‌های عمومی می‌بیند.

 

وی گفت: بهتر است که بدانیم با حلوا‌ حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود و همین طور با شعارهای شیرین و اطلاق عنوان اسلامی به امورمان، جامعه به سبب الهی بودن، از گزند حوادث مصون نمی‌ماند؛ توحیدی بودن شئونی دارد که باید به لوازم آن پایبند بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین هریسی تصریح کرد: وحدت، همدلی و مهربانی عملی افراد نسبت به یکدیگر است که تمایزی میان جامعه با مجموعه‌ای دیگر می‌گذارد، از این رو بهتر است افراد در مناسبات و رفتارهای خود، نهایت تلاش را برای اتخاذ تدابیر عملی وحدت‌گرایانه به کار گیرند و از انجام رفتارهای همگرایانه و تحکیم‌بخش چنین روحیه‌هایی دریغ نکنند./935/د101/ب

ارسال نظرات