۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۴۳۷
عضو جامعه مدرسین:

ماه رمضان بهترین فرصت برای تقویت تقوای سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان همدان بر ضرورت اهتمام سیاست مداران بر رعایت تقوای سیاسی در انجام امور تأکید کرد و گفت: با تقواهای سیاسی کسانی هستند که در صورت احساس نیاز و کمبود نیروی متعهد و عالم واردعرصه سیاسی کشور می‌شوند.
حجت الاسلام والمسلمين موسوي اصفهاني مدير حوزه علميه همدان
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تقوای سیاسی را لازمه مسؤولیت دانست و گفت: تقوای سیاسی یعنی این‌که انسان، ارزش‌های اسلامی را به خاطر پست و مقام فدا نکند.
مدیر حوزه علمیه استان همدان توجه به واقعیات را از دیگر الزامات تقوای سیاسی برشمرد و به کسانی که خود را در معرض انتخاب مردم قرار می‌دهند توصیه کرد: افراد به خاطر رسیدن به برخی از منصب‌ها از اموال بیت المال به نفع خود استفاده نکنند و از اسراف مال شخصی خود در این راه نیز پرهیز کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی وعده‌های غیر عملی از سوی برخی از مسؤولان را مصداق بی تقوایی سیاسی عنوان کرد و گفت:‌ کسانی که با سیاست آشنا هستند می‌دانند برخی از وعده‌هایی که افراد برای مقبولیت و انتخاب شدن خود مطرح می‌کنند قابل اجرا نیست.
وی با بیان این‌که وارد شدن افراد به صحنه سیاسی کشور باید برای رضای خدا و انجام تکلیف باشد، اظهار کرد: با تقواهای سیاسی کسانی هستند که در صورت احساس نیاز و کمبود نیروی متعهد و عالم وارد عرصه سیاسی کشور می‌شوند.
مدیر حوزه علمیه استان همدان رعایت تقوا در صحنه سیاسی را کاری بسیار دشوار توصیف کرد و گفت: انسان نباید برای ورود به عرصه سیاسی کشور دست به هر اقدامی بزند اما وقتی که وارد شد باید تمام توان خود را برای خدمت به نظام اسلامی و مردم صرف کند و در این راه از خداوند استعانت بگیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی در ادامه بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های معنوی ماه مبارک رمضان برای تقویت تقوای سیاسی در میان مسؤولان تأکید کرد و ابراز داشت: اگر هدف اصلاح و رسیدن به تقوای واقعی باشد، ماه رمضان بهترین فرصت برای تحقق این امور است.
مدیر حوزه علمیه استان همدان فلسفه ماه مبارک رمضان را تمرین بندگان برای تقویت تقوا دانست و گفت: رمضان ماه تقویت تقوا و دوری از انحراف است و ظرفیت مناسبی در انسان برای ادامه سال را فراهم می‌کند./927/ت302/ج
ارسال نظرات