۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۳۴۳۹۶
طلبه میانماری:

50هزار مسلمان میانماری بلاتکلیف و آواره هستند

خبرگزاری رسا ـ سید محمد معصوم از مسلمانان میانماری با اشاره به این که در تاریخ سابقه ندارد که این چنین تکلیف 52هزار نفر در منطقه میانمار نامشخص باشد، گفت: حدود سه هزار نفر از مردم مسلمان این منطقه کشته و تعدادی مفقود و عده ای آواره شده اند.
ميانمار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمد معصوم از مسلمانان میانمار شب گذشته در همایش همدردی با مسلمانان میانمار که در سالن شهید صدر مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با بیان این که حمایت غربی ها از دیکتاتوری های منطقه با شروع جریان بیداری اسلامی فروپاشیده است، خاطرنشان کرد: سکوت غرب و مجامع بین المللی در برابر کشتارهای تروریستی در افغانستان، پاکستان، بحرین، عراق و میانمار و دیگر کشورهای اسلامی معنادار بوده و حکایت از حمایت های علنی وغیر علنی از این کشتار می دهد.
 
سید محمدمعصوم با اشاره به این که مسلمانان میانمار اسلام را به دلیل کامل و زیبا بودن آن انتخاب کرده اند، گفت: اسلام بهترین و کامل ترین دین در دنیا می باشد و گرایش به اسلام روز به روز در افزایش است.
 
وی افزود: گسترش و پیشرفت روز افزون اسلام در جهان مستکبران به سردمداری آمریکا و اسرائیل را به وحشت انداخته است.
 
این طلبه میانماری با تاکید بر این که نظریه برخورد تمدن های هانتینگتون برای مقابله با اسلام طراحی شده است، اظهار داشت: کشورهای غربی سعی دارندکه این نظریه را به عنوان دستورالعمل استراتژیک در راس برنامه های خود قرار دهند.
 
وی با اشاره به این که حکومت میانمار پس از سال ها از نظامی گری به جمهوری تبدیل شده است، بیان داشت: رئیس جمهور میانمار با کشتار بی رحمانه مسلمانان میانمار حمایت خود را از سیاست های غربی آمریکایی در این کشور نشان داد.
 
سید محمدمعصوم سیاست های آمریکا را همسو و هم راستا با کشتار مردم مسلمان میانمار دانست و تصریح کرد: پس از این کشتار روابط آمریکا با برمه از سطح کنسولگری به سطح سفیر افزایش یافت و تحریم های آمریکا برای این کشور برداشته شد.
 
این مسلمان میانماری با بیان این که ورود اسلام به این کشور به قرن اول هجری و همزمان با ورود کشتی های تجاری به میانمار برای رسیدن به چین باز می گردد، اذعان داشت: متاسفانه سکوت کشورهای اسلامی در کشتار میانمار اقدامی بر خلاف مصالح دین اسلام و مسلمانان می باشد.
 
وی با اشاره به این که یک سوم از میانمار سواحل دریایی است، خاطرنشان کرد: پس از ظهور اسلام دریانوردان عرب و ایرانی برای رسیدن به چین از مسیر میانمار استفاده می کردند و در این سفر خود به تبلیغ دین اسلام می پرداختند.
 
سید محمد معصوم با تاکید بر این که در تاریخ ورود اسلام و حضور مسلمانان در این کشور را به صراحت بیان شده است، گفت: در کتب مختلف تاریخ زندگی مسلمانان دراین منطقه و ساخت مسجد در مکان های مختلف این کشور و حتی کشور چین آمده است و این بخش تاریخی با توجه به آثار به جا مانده از نمادهای اسلامی قابل انکار نیست.
 
این مسلمان میانماری با اشاره به این که در زمان های گذشته پادشاهان میانماری با مسلمانان زندگی مسالمت آمیز داشتندو در کاخ پادشاهان مسؤولیت هایی داشته اند، اظهار داشت: در کاخ پادشاهان میانماری مسجدی برای انجام اعمال عبادی سربازان مسلمان بنا شده که آثار آن به جا مانده است و حکومت جدید میانمار درصدد تخریب و نابودی این آثار اسلامی می باشد.
 
وی با بیان این که پس از جنگ جهانی دوم این مسائل از بین رفت و قوانین ضداسلامی و نظامی وارد این کشور شد، خاطرنشان کرد: چون این منطقه مسلمان نشین بود، فشارهای زیادی به این مکان وارد آوردندو مردم را از حقوق اولیه شهروندی خود محروم کردند و حتی اجازه ورود و خروج به این منطقه به مردم داده نمی شود.
 
سید محمدمعصوم با اشاره به این که در تاریخ سابقه ندارد که این چنین تکلیف 52هزار نفر در منطقه میانمار نامشخص باشد، گفت: حدود سه هزار نفر از مردم مسلمان این منطقه کشته و تعدادی مفقود و عده ای آواره می باشند.
 
وی با تاکید بر این که تاکنون حکومت نظامی در منطقه میانمار پابرجا می باشد، اظهار داشت: تعداد نفرات موجود در لیست آوارگان کمتر از نفرات موجود است و هنوز کشتار مسلمانان ادامه دارد.
 
این مسلمان میانماری در پایان با بیان این که آمار دقیقی از مردم، کشته شدگان و آوارگان میانماری در دست نیست، خاطرنشان کرد: از سازمان کنفرانس اسلامی خواستاریم که نماینده ای به این منطقه فرستاده تا آمار دقیق از وضعیت و جمعیت زنده و کشته شدگان مسلمان بگیرد./902/پ202/ک
ارسال نظرات