۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۳۴۱۳۱
آیت‌الله ناصری:

سعادت دنیا و آخرت انسان در گرو استفاده صحیح از فرصت جوانی است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان سعادت حقیقی انسان‌ها را در گرو استفاده درست از فرصت جوانی ارزیابی و بر ضرورت شکر نعمت های الهی تاکید کرد.
آيت الله ناصري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان، در ادامه سلسله جلسات شرح دعای مکارم اخلاق، به بیان تفاوت میان حمد و شکر پرداخت و گفت: حمد اظهار سپاس و امتنان زبانی است، اما شکر اظهار سپاس و امتنان زبانی و غیر زبانی است؛ به عبارت دیگر دایره شکر وسیع تر از حمد و در عین حال بسیار سخت تر است.

وی خطاب به حاضران توصیه کرد: پس از نمازها به سجده بروید و حداقل سه بار «الحمدلله» یا «شکرا لله» بگویید و سپاس الهی را بابت نعمت عبادت به جا آورید، خدا نیز در مقابل شکر شما تشکر می کند، تشکر الهی چند برابر نمودن ثواب عبادت شما است؛ دعای شکر ائمه معصومین در حاشیه مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی آمده است و شایسته است به آن رجوع و به مضامین آن عمل کنید.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان در ادامه با اشاره به این که گروهی شکر را سپاس غیر زبانی می دانند یعنی سپاس با اعضا، جوارح و اعمال، ابرازداشت: شکر یعنی نعمت های الهی را در موردی که رضای خداوند است به کار ببری و در غیر این صورت شکر نعمت های الهی به جا آورده نشده است.

آیت الله ناصری با بیان این که چشم، گوش، زبان و سایر اعضا و جوارح شکر مخصوص خود را دارند، به اهمیت دوران جوانی اشاره و خاطرنشان کرد: دوران جوانی را دریابید، اگر دنیا و آخرت می خواهید باید از فرصت جوانی به خوبی استفاده کنید و توجه داشته باشید که در پیری حال عبادت کردن نیست.

گفتنی است، جلسات درس اخلاق آیت الله ناصری تا پایان ماه مبارک رمضان همه روزه به جز جمعه ها پس از نماز ظهر و عصر در مسجد کمر زرین واقع در میدان امام علی(ع) اصفهان برگزار می شود./929/پ202/ج

ارسال نظرات