۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۱۳۴۰۸۹

خانه های قرآن روستایی در شهرستان نهبندان تأسیس شد

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهبندان از تاسیس و راه اندازی خانه های قرآن در روستاهای پرجمعیت این شهرستان خبر داد.
خانه های قرآن روستایی در شهرستان نهبندان تأسیس شد

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابوالقاسم لطفی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهبندان، صبح امروز در بازدید از مساجد شهرستان نهبندان ضمن تشریح فعالیت های قرآنی در نهبندان گفت: این شهرستان با توجه به وسعت زیاد و روستاهای پرجمعیت آن، نیاز به تاسیس خانه قرآن دارد.

 

 وی با تاکید بر لزوم انجام فعالیت های قرآنی بیشتر در این شهرستان، افزود: روستاهایی با جمعیت 250 تا 300 خانوار از داشتن خانه قرآن محرومند و این مسئله به پیشرفت فعالیت های قرآنی صدمه می زند لذا باید با تاسیس خانه قرآن در این روستاها، اجرای برنامه های مختلف قرآنی را آغاز کنیم.

 

حجت الاسلام لطفی گفت: با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های خوب این شهرستان، افق روشنی در برنامه های قرآنی این منطقه در پیش رو خواهیم داشت.

 

 سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهبندان اظهار داشت: با توجه به طرح نهضت قرآن آموزی که در کشور در حال اجراست و نیز تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ قرآن و افزایش حافظان در سطح کشور، اجرای این طرح در این منطقه ضروری به نظر می رسد.

 
دوره تخصصی حفظ قرآن کریم در بشرویه برگزار شد

دوره تخصصی حفظ قرآن کریم، با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه و با حضور جمعی از قاریان و علاقمندان به علوم قرآنی در شهرستان بشرویه برگزار شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بشرویه در مراسم آغاز این دوره گفت: قرآن همانند نوری است که درک و حفظ آن علاوه بر نتایج مثبت و سازنده ای که در روح و روان فرد به جای می گذارد باعث هدایت جامعه در مسیر خیر و سعادت می شود.

 

 حجت الاسلام رضا بهشتی فر افزود: تاکید و اصرار بزرگان دینی و به خصوص پیامبر اسلام (ص) در صدر اسلام به حفظ قرآن کریم و ترویج و مفاهیم آن در جامعه نشان از اهمیت حفظ قرآن در نشر ارزشهای این کتاب آسمانی است.

 

 وی اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری این دوره ها علاوه بر کمک به حفظ اصولی قرآن ، تداوم فرهنگ قرآنی و گسترش بیش از پیش انس با قرآن در بین افراد به ویژه قشر نوجوان و جوان می باشد.

 

 حجت الاسلام بهشتی فر تاکید کرد:‌ برپایی شور و نهضت قرآنی نیازمند همکاری و همدلی همه دستگاه ها و تک تک افراد جامعه می باشد تا با ترویج مفاهیم و فرهنگ قرآنی بتوانیم یک جامعه قرآنی در مسیر ارزشهای اصیل الهی و سعادت بشری داشته باشیم.

 

 سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه نیز گفت:‌ با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی برتربیت حافظان قرآن کریم و در راستای تحقق این امر این دوره ها در حال برگزاری می باشد.

 

 حجت الاسلام دادخدا خدایی افزود:‌ استقبال و حضور چشمگیر نونهالان و نوجوانان در این دوره ها بسیار قابل توجه می باشد و باید از ظرفیتهای ایام تعطیلات تابستان نیز درجهت تربیت قرآنی کودکان و نوجوانان به نحو احسن استفاده کرد.

 

 وی اظهار داشت: برگزاری این دوره ها در بقاع و اماکن متبرکه و حضور پرشور نوجوانان و جوانان در این اماکن می تواند بهترین فرصت برای تبدیل بقاع به قطب های فرهنگی باشد. /930/د103/ب 

ارسال نظرات