۱۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۳۲۲۷۱
حجت‌الاسلام مصلحی:

وزارت اطلاعات اجازه تکرار فتنه 88 را به ضد انقلاب نخواهد داد

خبرگزاری رسا ـ وزیر اطلاعات با بیان این‌که اجازه تکرار فتنه 88 را به ضد انقلاب نخواهیم داد، گفت: وزارت اطلاعات با همه سران و مرتبطان فتنه در داخل و خارج که فکر کردند می‌توانند با نفوذ در مجموعه‌های مختلف و ایجاد ارتباط‌هایی، دوباره به صحنه بیایند، مقابله خواهد کرد.
الاسلام حيدر مصلحي وزير اطلاعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به ارائه گزارشی از فعالیت‌های وزارت اطلاعات پرداخت و رصد، دیده‌بانی، اشراف و حضور قوی در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی برای حفاظت از منافع نظام و حفظ امنیت ملی را از مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت دستگاه‌های اطلاعاتی کشور برشمرد.
 
وی جایگاه نظام اسلامی در رابطه با مباحث اطلاعاتی و امنیتی را مورد بررسی قرار داد و با بیان مهم‌ترین محورهای هجمه دشمنان علیه نظام، اظهار داشت: دشمن به زعم خود جنگ نرم گسترده‌ای را علیه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به صورت چند وجهی و با رویکردها و سازوکارهای مختلف و پیچیده دنبال می‌کند.
 
وزیر اطلاعات با بیان این‌که وضعیت سرویس‌های اطلاعاتی، جنگ نرم سازمان‌دهی شده با رویکردهای چند بعدی و چند وجهی است که تمام حوزه‌های مختلف یک نظام سیاسی را مورد هدف خود قرار می‌دهد، افزود: آمریکا و غرب پس از نابودی در راهبردهای گذشته خود، اقدام به مقابله ساختارشکنانه کردند تا ساختار نظام را در بعد فیزیکی از بین ببرند.
 
وی در ادامه مقابله ساختارشکنانه برای از بین بردن ساختار نظام، تغییر رفتار با جنگ نرم و هدف قرار دادن گفتمان انقلاب اسلامی را از راهبردهای دشمن علیه نظام عنوان کرد و حمایت از ضد انقلاب و جریان برانداز داخلی و خارجی و تخریب باورها برای از بین بردن پیوندهای ملی را از جمله اهداف آنان در جنگ نرم برشمرد.
 
حجت‌الاسلام مصلحی اظهار داشت: ایجاد شکاف میان حاکمیت و مردم، ایجاد شکاف میان دین و سیاست، ایجاد شکاف میان مسؤولان عالی نظام، ایجاد شکاف میان نظام اجتماعی و نظام سیاسی و موضوع‌سازی کاذب در کشور از دیگر اهداف جنگ نرم دشمن است.
 
وزیر اطلاعات با بیان این‌که دشمن با موضوع‌سازی کاذب این‌گونه القا کرد که وضعیت کشور به مذاکرات هسته‌ای بستگی دارد، تصریح کرد: مذاکرات هسته‌ای موضوع تازه‌ای در کشور نیست و سیر خود را طی می‌کند، اما دشمن می‌بیند که انقلاب از موانع و مشکلات به عنوان فرصت برای خود استفاده می‌کند.
 
وی همچنین فرسایش اقتدار ملی به ویژه رهبری، نیروهای اطلاعاتی و مدیریت کشور، اجماع‌سازی بین‌المللی برای افزایش فشار به نظام، تخریب جایگاه و چهره ایران و سایر نیروهای منتسب به اسلام‌گرایی در سطح منطقه و بین‌الملل، مقابله با پیشرفت دکترین ایران در حوزه‌های مختلف و ممانعت از الگوبرداری سایر ملل را از دیگر راهبردهای دشمن علیه نظام دانست.
 
حجت‌الاسلام مصلحی با اشاره به تحولات منطقه و بیداری اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور بزرگ و تأثیرگذار در جهان اسلام و در عرصه منطقه و بین‌الملل تعریف می‌گردد که با بهره‌برداری از ظرفیت هوشمند خود در داخل و خارج در حال ایفای نقش بسیار فعالی است، چنین کشوری به عنوان یک مدل منحصر به فرد تأثیرگذار، دشمنان مختلفی خواهد داشت.
 
وی تصریح کرد: با توجه به نیرویی که مبتنی بر اعتقادات مسلمانان در جهان به ویژه در جهان اسلام و با آغاز بیداری اسلامی در حال شکل گیری است و دولت‌سازی‌هایی که از این بیداری آغاز شده و در آینده شاهد افزایش آن خواهیم بود، هیچ کشوری در دنیا از این حرکت مصون نخواهد بود.

 

هنوز هم عده‌ای بیداری اسلامی را طراحی آمریکا می‌دانند

 

وزیر اطلاعات با بیان این‌که عده‌ای در داخل و خارج به دنبال آن هستند که القا کنند بیداری اسلامی طراحی‌ آمریکایی‌ها است، از این‌که عده‌ای هنوز پیام بیداری اسلامی را نگرفته‌اند و متوجه نیستند که حتی سرویس‌های اطلاعاتی بزرگ دنیا مانند سی آی ای آمریکا، ام آی سیکس انگلیس و موصاد اسرائیل پیش‌بینی چنین حادثه‌ای را نمی‌کردند، ابراز تأسف کرد.
 
وی گفت: امروز آمریکا و در رأس آن رژیم صهیونیستی به اعتراف دوست و دشمن در شدیدترین تنگنا قرار گرفته‌اند، به طوری که یکی از صاحب‌نظران رژیم صهیونیستی با صراحت تمام اعتراف می‌کند که انقلاب‌های عربی و ایران توانسته‌اند وضعیت ناامن و بسیار خطرناکی را برای اسرائیل ایجاد کنند که از زمان پایان دوران جنگ سرد تاکنون بی‌سابقه بوده است.
 
حجت‌الاسلام مصلحی با بیان این‌که وزارت اطلاعات مجموعه‌ای بومی و براساس نیاز انقلاب اسلامی شکل گرفته است، ارتباطات مردمی را از جمله ویژگی‌های آن برشمرد و تصریح کرد: بسیاری از موفقیت‌های وزارت اطلا‌عات به ارتباطات مردمی برمی‌گردد.
 
وی با اشاره دستگیری‌های اخیر دو شبکه بزرگ ترور و بمب‌گذاری در کشور، پشتیبانی و هماهنگی بین سرویسی دستگاه‌های اطلاعاتی دشمنان را بی‌نتیجه دانست و ابراز داشت: سرویس‌های اطلاعاتی جهان خط قرمزها را در برابر انقلاب اسلامی رها و به راحتی منابع خود را به هم معرفی کردند تا به انقلاب اسلامی ضربه بزنند، اما نتوانستند.
 
سرافکندگی سرویس های اطلاعاتی جهان در شش ماهه اخیر در مقابل سربازان گمنام امام زمان

 

وزیر اطلاعات گفت: سربازان گمنام امام زمان‌(عج) طی یک مدت شش ماهه با فعالیت‌هایی که انجام دادند، سرویس‌های اطلاعاتی جهان را سرافکنده کرده‌اند به طوری که آنها مانده‌اند، چگونه این شبکه لو رفت و انقلاب اسلامی توانست بر آن سلطه پیدا کند.
 
وی دستگیری دو شبکه ترور و بمب‌گذاری را گوشه‌ای از موفقیت‌های اطلاعات در داخل و خارج عنوان و اظهار کرد: انقلاب اسلامی در فضای سایبر کار را به جایی رسانده که سه بار اوباما در صحبت‌های مختلف گفته است در مبارزه با فضای سایبر انقلاب اسلامی از پا درآمده و به نتیجه نمی‌رسیم.
 
حجت‌الاسلام مصلحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث انتخابات ریاست جمهوری سال 88 و شکل‌گیری جریان فتنه، خطاب به فتنه‌گران و ضد انقلاب، گفت: وزارت اطلاعات اجازه تکرار فتنه 88 را به فتنه‌گران و ضد انقلاب با طراحی‌های داخلی و خارجی که دارند، نخواهد داد.
 
وی تصریح کرد: برخی سران و مرتبطان فتنه در داخل و خارج فکر کردند می‌توانند با نفوذ در مجموعه‌های مختلف و ایجاد ارتباط‌هایی، دوباره به صحنه بیایند، اما باید بدانند که وزارت اطلاعات اشراف بسیار خوبی بر همه این جریان‌ها دارد و با همه آنها مقابله خواهد کرد. /920/پ202/ج

ارسال نظرات