۰۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۳۱۳۲۸
رییس سازمان پدافند غیر عامل:

استکبار با پیچیده‌ترین نوع جنگ اقتصادی به مقابله با ایران برخاسته است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان پدافند غیرعامل یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری از حوزه های علمیه را نظریه پردازی در موضوعات مختلف کشور عنوان کرد و گفت: از حوزره انتظار داریم نظریه ای بومی در مسأله دفاع ارائه دهد.
غلامرضا جلالي رييس سازمان پدافند غير عامل كشور غلامرضا جلالي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل، صبح امروز در نخستین همایش پدافند غیرعامل از منظر اسلام که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، ارائه یک نظریه دفاعی بومی را ضروری دانست و تصریح کرد: بر اساس مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر نظریه پردازی حوزه علمیه در زمینه های مختلف، ما هم انتظار داریم این کار از سوی حوزویان پیگیری شود.

وی نظریه دفاعی را غیر قابل صدور دانست و تصریح کرد: هر کشوری با توجه به ظرفیت ها و تهدیدهای پیش رو، باید یک نظریه مستقلی ارائه کند تا بتواند در دفاع از تمام ارزش‌های خود موفق باشد؛ اگر کشوری در این زمینه خلاء داشته باشد به ناچار باید به سوی غرب و شرق دست دراز کند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل، خود اتکایی و خودباوری در ملت و کشور را یکی از مهم ترین مباحث در پدافند غیرعامل دانست و گفت: در همه حوزه ها اداره کشور باید متکی به ارگان های داخلی باشد؛ هرکشوری که بتواند مدیریت و اداره کشور خود را در دست داشته باشد پیروز است و هیچ تهدیدی از سوی دشمن نمی تواند مردم آن را متزلزل کند.

سردار جلالی دشمن شناسی را یکی از مقدمات ضروری پدافند غیر عامل عنوان کرد و بیان داشت: برای این‌که بتوانیم مدلی برای دفاع ارائه دهیم باید دشمن را به نحو احسن بشناسیم؛ اگر توانایی ما با دشمنان در یک سطح باشد بهترین راه دفاع نظامی است، در غیر این صورت سهم دفاع غیر عامل به شدت افزایش پیدا می کند و رویکرد اصلی ما می شود.

نقش تعیین کننده مردم در پدافند غیرعامل

وی در خصوص نقش و جایگاه مردم در پدافند غیرعامل اظهارکرد: آمریکایی ها به این نتیجه رسیده اند که مردم نقش تعیین کننده ای دارند و اگر جنگی شکل بگیرد آنها تماشاچی نخواهند بود، به همین دلیل تمام تلاش خود را بر این معطوف کرده اند که باورهای مردم را تغییر دهند تا بتوانند در این جنگ پیروز شوند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل جدا کردن مردم از حکومت را یکی از راهبرد های اساسی و کلان آمریکا در مقابله با ایران دانست و گفت: آنها می خواهند با جنگ نرم و جنگ سخت در مردم پتانسیل منفی ایجاد کنند تا براندازی حکومت از ناحیه مردم صورت پذیرد.

وی با بیان این‌که جنگ اقتصادی امروز پیچیده ترین نوع آن است، اظهارداشت: این مدلی که آمریکا برای مقابله با ما در پیش گرفته است در هیچ کجای دنیا نمونه آن را نمی توان یافت، امروز همه مؤلفه های اقتصاد کشور با این جنگ درگیر است؛ آنها می خواهند تمام توان خود را علیه زیر ساخت های اقتصادی کشور ما به کار ببرند.

جنگ سایبری و بیولوژیک راهکار جدید دشمن علیه نظام است

جلالی جنگ سایبری و حملات بیولوژیک را یکی دیگر از راهکار و حربه غیرعامل دشمن برشمرد و گفت: در فضای جنگ سایبری، حوزه نظامی و غیر نظامی کاملا به هم آمیخته است و برای دشمنان اولویت با حوزه مردمی و غیر نظامی است، آمریکایی ها در سند 2012 چهار محور کلی دارند که یکی از آنها توسعه جنگ سایبری است.

وی افزود: در بخش دام، غذا و انسان، می بینیم که آنها بعد از برنامه ریزی برای ابتلای دام های ما به امراض مختلف، تنها سرم آن را به ما می فروشند و این شیوه جدیدی از جنگ بیولوژیک است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل، استفاده از دانش روز و ارائه چندین مدل نظریه جنگی در مقابل ایران را از کارهای دشمن در مقابله با ما عنوان کرد و گفت: امروز کلیت نظام ما مورد هدف دشمنان است و در همین راستا دیدگاه ها و نظریات مختلفی را طراحی و از همه ظرفیت های خود استفاده کرده و در نهایت اعلام می کنند که گزینه جنگ نظامی هم روی میز است./928/پ202/ج
ارسال نظرات