۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۳۰۹۸۲

شورای علمی‌پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ شورای علمی پژوهشی و هسته‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران استان چهارمحال وبختیاری طی مراسمی با حضور مسؤولانی از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران افتتاح شد.
 حوزه علميه خواهران


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی‌اکبر حصاری مدیر دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران در این مراسم با اشاره به مناسبات فرهنگ دینی با مجموعه آداب و رسوم و مراسم و شیوه‌ها تصریح کرد: در بررسی مناسبات میان فرهنگ دینی و آداب و رسوم چهار شیوه وجود دارد که شامل قبول وتأیید کامل برخی مراسم و رسومات از جانب دین، رد کامل برخی مراسم و رسوم از جانب دین، پذیرش اصل مراسم و رسوم وعوض نمودن شکل و محتوا از سوی دین و اصلاح و تکمیل برخی مراسم و رسومات از جانب دین می‌شود.

وی با بیان اینکه اسلام برخلاف سایر مکاتب و دین‌ها دینی جامع‌نگر است خاطرنشان کرد: اسلام تمام ابعاد فرد را نگریسته و در مورد آنها برنامه طراحی نموده است چرا که به تمامی ابعاد زندگی بشر توجه داشته است.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران اعتدال را یکی از اصول ارزشی دین اسلام به منظور جلوگیری از افراط وتفریط دانست و یادآور شد: راهکارهای تعدیل آداب و مناسبت‌ها از جانب اسلام و برقراری سنخیت و سازگاری میان این آداب با اصول اخلاقی می‌تواند ضمن توجه به منش‌ها ورسوم بومی، گامی مؤثر در نهادینه کردن سلوک اسلامی در میان فرهنگ‌های بومی بردارد.

همچنین دراین مراسم سیدحسین اسحاقی مدیر ساماندهی امور پژوهشی عمومی حوزه‌های علمیه خواهران در موضوع بایسته‌های پژوهش‌محوری در حوزه‌های دینی به ایراد سخن پرداخت.

وی ضمن اشاره به اینکه خواهران طلبه پس از اتمام تحصیلات در سه حوزه پژوهش‌گری، مدرسی و مدیریت تبلیغی می‌توانند به فعالیت بپردازند، خاطرنشان کرد: در خصوص موضوعات پژوهشی و نگارش مقالات انتظار می‌رود طلاب با مسأله‌یابی صحیح و متمرکز شدن بر نیازشناسی و مسأله‌شناسی در سطح اجتماع بتوانند پژوهش‌هایی مطابق و همسو با نیازهای جامعه ارائه دهند.

دراین مراسم طاهره اکبری معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عملکرد هشت ماهه این معاونت از آغاز به کار سه هسته پژوهشی با عناوین آوای قلم، ترنم و حضرت زینب(س) خبر داد. /907/د103/ن

ارسال نظرات