۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۳۰۸۴۱
آیت‌الله جنتی خواستار شد؛

تلاش جدی نمایندگان مجلس برای اجرایی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وظایفی را که قانون به آنان محول کرده و مقام معظم رهبری امر فرموده‌اند با کار و تلاش مستمر و توکل بر خدا به بهترین شکل انجام دهند و بدانند که انجام هرکاری بدون توکل بر خدا به نتیجه نمی‌رسد.
آيت الله جنتي نماز جمعه تهران به امامت آيت الله جنتي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌‌های سیاسی عبادی این هفته نماز جمعه تهران، با تقدیر از وزارت اطلاعات برای شناسایی ردپا و دستگیری قاتلان شهدای هسته‌ای کشور، خواستار اعلام تعداد دقیق این افراد شد و گفت: مردم پشتیبان و دوستدار وزارت اطلاعات هستند.

وی در ادامه با اشاره به آغاز فعالیت‌ نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس، بر حفظ سلامت سیاسی، اخلاقی و مالی مجلس تأکید کرد و خواستار وحدت و دوری از اختلاف و دودستگی‌های سیاسی نمایندگان شد.

دبیر شورای نگهبان با بیان این‌که اگر مجلس بیمار شود، دیگر مردم امیدی ندارند که مجلس بتواند دردهای جامعه را با قانون‌های جامع و مدون، معالجه کند، از نمایندگان مجلس که قدرت خود را از خدا و مردم گرفته‌اند، خواست تا با رعایت حق خدا در درجه نخست، حق مردم را ادا کنند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی توصیه کرد: وظایفی را که قانون به آنان محول کرده و مقام معظم رهبری امر فرموده‌اند با کار و تلاش مستمر و توکل بر خدا به بهترین شکل انجام دهند و بدانند که انجام هرکاری بدون توکل بر خدا فایده‌ای نداشته و به نتیجه نمی‌رسد.

برخورد نیروی انتظامی با بدحجابی، همراه با اخلاق اسلامی

آیت‌الله جنتی در ادامه بر مبارزه با بدحجابی و فساد تأکید کرد و با تشکر از نیروی انتظامی به واسطه فعالیت‌هایی که در جلوگیری از این معضل اجتماعی انجام می‌دهد، گفت: هر مسلمان غیرتمندی باید از نیروی انتظامی حمایت کند، مردم حامی شما هستند و ما هم از شما حمایت می کنیم.

وی رعایت قانون در برخورد با فساد و بدحجابی را از وظایف شرعی نیروی انتظامی دانست و با بیان این‌که مأموران انتظامی نباید کاری فراتر از قانون انجام دهند و اگر مأموری چنین کاری کرد لازم است بازداشت و اشتباه وی اعلام شد، خواستار برخورد نیروی انتظامی با بدحجابی همراه با اخلاق اسلامی شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که بدحجابی فساد است و فساد مانند آتشی است که یک خرمن را می‌سوزاند و خاکستر می‌کند، خطاب به عوامل اجرایی نیروی انتظامی متذکر شد: اگر کسی را به جا بازداشت کرده‌اید، تحویل دستگاه قضایی دهید و وی را با شفاعت و توصیه‌های دیگران، آزاد نکنید.

حاکم شدن منطق در اجلاس مسکو

وی همچنین با اشاره به برگزاری مذاکرات هسته‌ای در مسکو، فعالیت تیم مذاکره کننده ایرانی را در اجلاس بغداد مثبت ارزیابی کرد و گفت: آقای جلیلی در اجلاس بغداد به خوبی برخورد کرد، اگرچه بسیاری از این اقدام‌ها منعکس نشده است، اما به غربی‌ها فهماند که برای حاکم شدن منطق در اجلاس مسکو، دشمنی‌ها را رها کنند و از تاریخ تجربه بگیرند.

آیت‌الله جنتی با بیان این‌که ملت ایران که سختی‌های بسیاری را متحمل شده و جوان‌های بسیاری را در طول جنگ نثار انقلاب کرده است، حاضر نیست از حق خود بگذرد، تصریح کرد: دشمنان بدانند امکان ندارد ملت، دولت و حکومت ایران از حق خود در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای بگذرد، پس به نفع آنان است که با منطق و بدون فشار مذاکره کرده و دستورالعمل صادر نکنند.

سرکوب تروریست‌ها در عراق و سوریه حق دولت این دو کشور است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث تلخ پیش‌آمده در کشورهای سوریه و عراق اشاره کرد و گفت:‌ پس از حکومت صدام بر مردم عراق و خرابی‌هایی که به بار آورد، حکومتی آمده و می‌خواهد این مملکت را آباد کند، اما از هر طرفی می‌خواهند بر سر آن می‌زنند، برخی از داخل و خارج، کشورهای عربی منطقه و برخی کشورهای غیر عربی در برابر آن کمر بسته‌اند تا آن را از بین ببرند.

دبیر شورای نگهبان با بیان این‌که اگر حکومتی با آرای مردم بر سر کار آمد، باید به رأی مردم احترام گذاشته شود، اظهار داشت: این منطق نیست که برخی کشور‌های عربی و غیر عربی در منطقه و از دور هم آمریکا و اسرائیل برای برانداختن دو حکومت عراق و سوریه فشار بیاورند.

وی با اشاره به ترورهای مختلفی که از سوی تروریست‌هایی که ابزار دست قدرت‌های استکباری شده‌اند در عراق و سوریه رخ می‌دهد، برخورد سرکوب‌گرایانه با این عوامل را حق دولت‌های این دو کشور دانست و تصریح کرد: هیچ حکومتی اجازه براندازی به افرادی که از بیرون اقدام می‌کنند و با ترور می‌خواهند حکومت را در دست بگیرند، نخواهد داد. /920/پ201/ج

ارسال نظرات