۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۱۲۹۸۸۹
با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی؛

مراسم بزرگداشت آیت‌الله حق شناس در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت آیت‌الله عبدالکریم حق شناس از اساتید اخلاق حوزه علمیه تهران در قم برگزار شد.
مراسم بزرگداشت آيت‌الله حق شناس در مدرسه دارالشفاء قم مراسم بزرگداشت آيت‌الله حق شناس در مدرسه دارالشفاء قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌الله عبدالکریم حق‌شناس با حضور فضلا و طلاب در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم ابعاد مختلف شخصیتی آیت‌الله حق شناس مورد بررسی قرار گرفت و سخنرانان به تبیین منش زندگی وی پرداختند.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام جاودان از شاگردان آیت‌الله حق شناس با اشاره به شخصیت علمی و اخلاقی این عالم بزرگ خاطرنشان کرد: این استاد اخلاق هیچ گاه دیگران را به عملی توصیه نمی‌کرد که خودش آن را انجام نداده باشد.

وی عنوان کرد: استاد و راهنما برای تمامی رشته‌های لازم است و انسان به تنهایی و بدون کمک دیگران نمی‌تواند رشد کند و در راه تحصیل علم و اخلاق نیز این امر ضروری است.

در ادامه این مراسم آیت‌الله مصباح یزدی در سخنانی یاد و خاطره آن عالم بزرگ را گرامی داشت و گفت: در زمان حضور و غیبت امام عصر(عج) علمای دین با نیابت از ائمه(ع) عهده دار امر تعلیم وتذکیه مردم هستند.

رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) علمای عامل را ادامه دهنده راه ائمه اطهار(ع) در زمان غیبت عنوان کرد و افزود: باب تعلیم و تذکیه در زمان غبیت مسدود نیست بلکه به صورت واجب کفایی وجود دارد.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این‌که هرچه اضلال و افساد بیشتر شود وظیفه متصدیان تعلیم و تذکیه نیز بیشتر خواهد شد، ابراز کرد: امروز که دشمنان اسلام در انحراف مردم اصرار دارند کسانی باید باشند تا توطئه دشمنان و شیاطین را خنثی و مردم را به هدایت رهنمون کنند.

در پایان این مراسم میثم مطیعی مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در حضور آیت‌الله مصباح یزدی به مداحی و ذکر فضایل و مناقب حضرت امام محمد تقی جواد الائمه(ع) پرداخت.

گفتنی است، آیت الله حق شناس رضوان الله تعالی علیه اهل سلوک و همه وقت در مراقبه نفس خویش بود؛ امّا این نکته جالب است که هیچ گاه کارهای غریب از ایشان دیده نمی شد. مانند همه، درس می خواند، مباحثه می کرد  تدریس می کرد، نماز جماعت می خواند، برای مردم موعظه می کرد، تفسیر می گفت، و مساله و احکام شرعی تعلیم می داد، مشکلات مردم را حل می کرد، به کار آنها رسیدگی می نمود، وجوه شرعی مردم را به جائی که باید می رسانید، و برای جوانان عقد ازدواج می خواند و ... و هیچ چیز ظاهرا غریبی در رفتار و اعمال ایشان دیده نمی شد و در واقع همه سیر و سلوک او از یک طرف به صبر در بلایا، امراض و مشکلات و از طرف دیگر به خدمت به خلق خدا بود و با همین راه و رسم به همه جا رسید، و کامیاب شد./927/پ203/ج

ارسال نظرات