۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۱۲۹۷۷۳
نماینده خبرگان رهبری:

اعتدال راه رسیدن به کمال انسانیت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین هریسی با اشاره به وضعیت فعلی جهان اسلام و مقابله‌هایی که با اسلام در جهان وجود دارد، گفت: انقلاب اسلامی به عنوان احیاگر ارزش‌ها باید بتواند الگوی انسانیت را به جهان ارائه دهد.
حجت الاسلام و المسلمين هاشم زاده هريسي عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی کمیسیون حقوق بشر اسلامی منطقه هفت کشور، حجت الاسلام و المسلمین هاشم هاشم‌زاده هریسی با تأکید بر این‌که رشد متوازن و هماهنگ همه ارزش‌های انسانی از لازمه‌های رسیدن انسان به کمال و تبدیل شدن به الگوی انسانیت است، بیان کرد: انسان کامل انسانی است که همه ارزش‌های انسانی را به طور متوازن و هماهنگ با یکدیگر در خود جمع کرده و همه این ارزش‌ها را در خود رشد داده و به حد اعلا رسانده است.

وی، رشد یکجانبه ارزش‌ها را نهی کرد و گفت: انسان کامل یکجانبه نیست که در یک ارزش و یک فضیلت غوطه‌ور شده و از ارزش‌های دیگر غافل شود، انسان کامل فقط در سیاست یا در عبادت غوطه‌ور نشده و به همه کارها و خیرها به حد لازم می‌رسد و همه این ارزش‌ها و فضائل را به طور هماهنگ در خود رشد و پرورش داده و به کمال رسانده است.

حجت الاسلام و المسلمین هریسی در ادامه با بیان اینکه سیاست در اسلام به معنای مدیریت جامعه و انسان‌ها است، گفت: سیاست، مدیریتی است که انسان‌ها را در دنیا و آخرت سعادتمند می‌کند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اگر مفهوم انسان کامل در جهان اسلام پیاده می‌شد، جهانی را دگرگون می‌کردیم، بیان کرد: انسان‌ها به طور فطری عدالت و خوبی را نیک می‌پندارند و به آنها عشق می‌ورزند، اگر انسان کامل در میان ما توسعه یافته بود، آن وقت خودمان، گفتارمان، عملمان الگو می‌شد و جهانی را دگرگون می‌کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین هریسی عدم شناخت صحیح و کامل از اسلام و نشناختن روش‌ها را موجب عملکردهای آسیب‌زننده به اسلام دانست و گفت: گاهی حرف خوب با روشی گفته می‌شود که ضرر ایجاد می‌کند و به عبارتی خیلی کارها انجام شده یا حرف‌ها زده می‌شود که به ظاهر خوب است اما در عمل نتیجه معکوس دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید الگوی انسانیت به جهان ارائه دهیم، تصریح کرد: ما باید در جامعه خود و در همین نظام اسلامی و کشور اسلامی که ام‌القرای اسلام است، در ابتدا بپردازیم به تربیت انسان‌های خوب، پاک کردن اعمال و در نهایت تقوا را در جامعه توسعه دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین هریسی افزود: اگر همه اینها را در جامعه رعایت کنیم می‌توانیم یک جامعه الگو ارائه کرده و ثابت کنیم که این راه ما است./935/د102/س
ارسال نظرات