۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۲۹۶۸۷
فرزند آیت الله بهجت:

پدرم هیچگاه نگفت مجتهد هستم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بهجت با بیان این که نظرات فقهی حضرت آیت الله بهجت(ره) بسیار عالی و به‌روز است، گفت: با این حال پدرم هیچگاه نگفت که مجتهد هستم.
حجت الاسلام بهجت آيت الله بهجت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام بهجت، فرزند حضرت آیت الله محمدتقی بهجت فومنی(ره)، امروز در همایش نکوداشت آیت الله بهجت که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: تدبر، تعقل و تفکر لازمه زندگی بشریت برای یافتن مسیر حق و حقیقت و عبودیت به درگاه الهی است.

وی با بیان این‌که همه مصنوعات و علوم بشری همه برای بندگی بهتر انسان است، خاطرنشان کرد: درست است که علم و عمل دو شرط مهم برای پرواز بشر به سوی خدا است، اما اگر با فریب‏های نفسانی و حیوانی آمیخته شود، عامل انحراف بشر از مسیر مستقیم خود خواهد بود.

حجت الاسلام بهجت ادامه داد: هدف مهم‌ترین شرط برای سعادت بشر در زندگی دنیوی و اخروی است، سخن تمام انبیا و اولیای الهی این بوده انسان برای تعالی و بندگی آفریده شده و تمام ابزارهای دنیوی همه برای عبودیت بشر هستند نه عامل انحراف که گاهی بر اثر غفلت این مسأله برعکس می‎شود.

وی با تأکید بر این‌که کمال انسانیت، قرب الهی است، تصریح کرد: سفارش ویژه حضرت آیت الله بهجت این بود که اگر درس می‏خوانی، چنان تحصیل کن که استاد آن باشی و اگر در عرصه اخلاق و تهذیب نفس حرکت می کنی، چنان باش که به اوج برسی.

فرزند حضرت آیت الله بهجت افزود: آن عالم فرزانه تاکید داشتند که انسان باید تمایلات نفسانی خود را کنترل کند، در غیر این صورت نفس بر انسان حکمرانی خواهد کرد، امتیاز ویژه آیت الله بهجت این بود که راه و هدف مشخصی برای زندگی داشت.

حجت الاسلام بهجت خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله بهجت بر ترک گناه و نماز اول وقت سفارش داشتند، چراکه معتقد بودند اگر انسان بتواند گناه نکند، دیگر سفارشات اخلاقی و عرفانی به خودی خود در زندگی وی جاری خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که مرحوم آیت الله بهجت هیچگاه تعریف از خود نکرد و زندگی ساده‎‌ای داشت، اظهار داشت: نظرات فقهی مرحوم آیت الله بهجت بسیار عالی و به‌روز است، با این حال پدرم هیچگاه نگفت که مجتهد هستم.

گفتنی است، همایش نکوداشت مرحوم حضرت آیت‌الله محمد بهجت فومنی با عنوان «بهجت عارفان » به همت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز با استقبال پرشور طلاب و دانشجویان در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد./935/پ202/س
ارسال نظرات