۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۲۹۱۳۶

دوره تخصصی تربیت مربی نقد فرقه‌ها در حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دوره تخصصی تربیت مربی نقد فرقه‌ها با هدف آشنایی طلاب و فارغ‌التحصیلان، اساتید و مبلغان حوزه‌های علمیه خواهران، برگزار می‌شود.
حجت الاسلام سيد محمود صانعي مدير تبليغ مرکز مديريت حوزه هاي علميه خواهران کشور


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام سیدمحمود صانعی با بیان اینکه مقدمات انجام کار در هفت استان کشور صورت پذیرفته است، تصریح کرد: این استان‌ها شامل تهران، البرز، اصفهان، گیلان، فارس، مازندران و آذربایجان غربی می‌شوند.

وی با بیان اینکه این دوره طی 40 ساعت آموزشی برگزار می‌شود، اضافه کرد: از ممتازین این دوره دعوت می‌شود تا در مرحله دوم که شامل پژوهش غیرحضوری است حضور به هم‌رسانند و در صورت قبولی و ارائه تدریس مطلوب به عنوان مربی به فعالیت خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام صانعی با اشاره به اینکه در هفته گذشته با همکاری مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران جلسه توجیهی دوره تخصصی نقد فرقه‌ها با حضور 725 نفر از فارغ‌التحصیلان برگزار شد، افزود: اکنون این دوره در حال پیگیری و برگزاری است و در سایر استان‌ها نیز به زودی به اجرا درخواهد آمد.

مدیر تبلیغ حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: با توجه به کم بودن فرصت، در ایام پایانی سال گذشته مقدمات سخت‌افزاری برگزاری این دوره در سایر استان‌های کشور به انجام رسیده است.

حجت‌الاسلام صانعی با اشاره به ضرورت آشنایی و دانش‌افزایی طلاب و فارغ‌التحصیلان، اساتید و مبلغان حوزه های علمیه با فرقه‌هایی که در سطح جامعه فعال هستند، یادآور شد: با توجه به تقاضای مدارس علمیه از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، معاونت فرهنگی‌تربیتی این مرکز اقدام به برگزاری جلسات کارشناسی برای تعیین سرفصل‌های دوره نقد فرقه‌ها کرد.

وی کسانی که در این دوره حضور می‌یابند را شامل فارغ‌التحصیلان سطح دو حوزه‌های علمیه خواهران، شاغلان به تحصیل در سطح سه و اساتیدی که در رشته همسو در حال تدریس هستند، ذکر کرد و اظهار داشت: با توجه به نقشی که حوزه در تعمیق و تبیین فرقه‌ها می‌تواند داشته باشد و نیاز جامعه به این کار و از سوی دیگر فعالیت موریانه‌وار فرقه‌ها، رسالت حوزه ایجاب می‌کرد که حضور فعالی در این عرصه داشته باشد.

حجت‌الاسلام صانعی فرقه‌هایی که در این دوره مورد بحث قرار خواهند گرفت را شامل مسیحیت، بهائیت،‌ وهابیت و شبه‌عرفان‌های باطل ذکر کرد /907/د102/ی.


ارسال نظرات