۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۲۸۸۸۶
حجت‌الاسلام والمسلمین طائب:

مردم کسانی را که از مبارزه با آمریکا خسته شده‌اند طرد می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه توجه به دنیا و مادیات موجب خستگی و انحراف برخی از خواص در مسیر انقلاب می‌شود گفت: کسانی که با پیشنهاد‌های خود مقابله با آمریکا و اسرائیل را رد می‌کنند بدانند که طرد شدگان ملت هستند.
حجت الاسلام مهدي طائب حجت الاسلام مهدي طائب


حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب استاد حوزه علیمه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع ایثارگران و تاکید ایشان مبنی بر اینکه بی حوصلگی برخی از افراد حرکت انقلابی ملت را منحرف نخواهد کرد، گفت: اگر خدا در مسیر انقلاب فراموش نشود، هیچ‌گاه خستگی‌ها موجب درماندگی نمی‌شود، اما اگر هدف مادیات و توجه به اطرافیان شد انحراف از مسیر پیدا خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که در زمان پیامبر اکرم(ص) نیز وقتی هدف یاران ایشان خدا بود هیچ‌گاه اسیر مادیات نشدند، ابراز کرد: توجه به دنیا و رفاه طلبی اصحاب پیامبر(ص) را به خستگی و بی انگیزه شدن وادار کرد تا جایی که خداوند در قرآن این افراد را مورد مؤاخذه قرار داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب خستگی و همراهی نکردن خواص از انقلاب‌ها را طبیعی عنوان کرد و اظهار داشت: همیشه در طول تاریخ شاهد این گونه رفتارها بوده‌ایم و کسانی از مسیر اصلی منحرف شده‌اند، اما این این رفتار موجب خلل در حرکت نظام نمی‌شود.

وی ادامه داد: مردم انقلاب اسلامی را انتخاب کرده‌اند و اگر عده‌ای در این مسیر دنیایی شدند و احساس کردند مقابله با آمریکا و اسرائیل گوشه‌ای از زندگی آنها را خراش می‌دهد و منافع آنها در خطر است و از این رو پیشنهادهایی را مطرح می‌کنند بدانند که مردم پای آرمان‌های نظام ایستاده و آنها را طرد خواهند کرد.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه دنیا با جاذبه‌های شیطانی خود همیشه در کمین مسؤولان و خدمتگزاران نظام است، آنها را به جهاد اکبر و مبارزه با نفس توصیه کرد وافزود: دنیا نقد و آخرت نسیه است، اگر انسان بخواهد نقد را رها کند و نسیه را بگیرد باید مجاهده داشته باشد و دل از دنیا و مظاهر ظاهری آن ببرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به اینکه انسان باید همیشه مبارزه با نفس و جهاد اکبر  داشته باشد،‌ افزود: اگر جهاد اصغر برای رسیدن به دنیا باشد جنگ نفسانی خواهد بود، انسان قبل از جهاد اصغر احتیاج به جهاد اکبر دارد و در ابتدا باید در این راه بر نفس خود غلبه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب در پایان عنوان کرد: اگر انگیزه افراد در خدمت، خدایی باشد شیاطین نمی‌توانند آنها را از مسیر منحرف کنند و در برخی موارد ممکن است هدف تغییر کند اما برای حفظ آن مجاهدت نفسانی لازم است./927/ت302/ج

ارسال نظرات