۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۱۲۸۸۱۷
هفته آینده در قاهره؛

نشست مشترک فتح و حماس برای تشکل دولت وفاق ملی

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس دفتر سیاسی حماس از نشست مشترک دو جنبش فتح و حماس در هفته آینده در قاهره برای حل مسایل اختلافی و به ویژه تشکیل دولت وفاق ملی خبر داد.
جنبش فتح و جنبش حماس


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل روزنامه لبنانی النشره، موسی ابومرزوق، نایب رییس دفتر سیاسی حماس، روز گذشته در گفت‎وگو با روزنامه الحیات لندن از برگزاری نشست مشترک دو جنبش فتح و حماس در هفته آینده در راستای تشکیل دولت وفاق ملی و حل دیگر اختلافات باقیمانده در قاهره، پایتخت مصر خبر داد.

وی همچنین از نتایج انتخابات داخلی حماس در غزه خبر داد که طی آن سی درصد از اعضای رهبری این جنبش تغییر کرده اند و افزود: انتخابات داخلی حماس در کرانه باختری و خارج فلسطین نیز تا یک ماه دیگر برگزار می شود.

گفتنی است مقامات فتح و حماس همچنان با وجود برخی اختلافات بر تشکیل دولت وفاق ملی پافشاری دارند. این در حالی است که در پی تشکیل دولت فلسطینی به ریاست سلام فیاض، رهبران حماس آن را گامی به زیان آشتی ملی و موجب تشدید شکاف دانستند.

در همین راستای، ابو مرزوق با اشاره به تاثیر منفی و بدی که اصلاحات صورت گرفته در دولت غیرقانونی سلام فیاض، نخست وزیر انتصابی محمود عباس در رام الله بر جامعه فلسطینی و مساله آشتی ملی خواهد داشت، تصریح کرد: به نظر می رسد عباس به مساله آشتی ملی پشت کرده و این مساله به حالت تعلیق درآمده است، در حالی که این مساله، برای تمامی شهروندان فلسطینی یک موضوع اساسی است.

وی در عین حال خواستار خویشتن داری مقامات کرانه باختری و باریکه غزه از اتخاذ اقداماتی که مانع پیشروی مذاکرات می شود، گردید و ابراز امیدواری کرد که دیدار هفته آینده میان جنبش های فتح و حماس در قاهره شاهد پیشرفت واقعی در زمینه آشتی ملی باشد./981/ب902/ک

ارسال نظرات