۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۲۸۶۲۵

وجود بیش از 30 هزار جلد کتاب در کتابخانه حوزه علمیه بناب

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه علمیه ولی‎عصر(عج) بناب اظهار داشت: هم اکنون بیش از سی هزار جلد کتاب در کتابخانه حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب موجود است که ماه های آینده شاهد افزایش تعداد کتاب های مرجع در مخزن این کتابخانه خواهیم بود.
کتاب و کتابخانه


حجت الاسلام رسول جوانی، معاون پژوهش حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: هم اکنون بیش از سی هزار جلد کتاب در کتابخانه حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب موجود است که ماه های آینده شاهد افزایش تعداد کتاب های مرجع، آموزشی و مرتبط با علوم حوزوی در مخزن این کتابخانه خواهیم بود.

وی با بیان‌ این‌که 200 صندلی مطالعه در قرائت‎خانه این کتابخانه موجود است یادآور شد: 100 صندلی مطالعه به میزهای ویژه اختصاص دارد که این میزهای ویژه مختص طلابی است که روزانه بیش از سه ساعت مطالعه دارند و اهل تحقیق و پژوهش هستند.

حجت الاسلام جوانی با اشاره به فعالیت سایت رایانه‌ای این مرکز علوم دینی خاطرنشان کرد: تمامی سیستم های کامپیوتری مرکز مجهز به دروس حوزوی، اینترنت و نرم افزارهای مراکز کامپیوتری نور و تحقیقات حوزه علمیه اصفهان هستند.

وی با بیان این‎که زمینه برای فعالیت های پژوهشی طلاب در حوزه علمیه بناب به صورت کامل فراهم شده است افزود: فرآیند آشنایی طلاب با مسائل و روش‌های تحقیقی در حوزه علمیه بناب به‌گونه ای است که هر طلبه بایستی در هر سال تحصیلی 2 مقاله زیر نظر اساتید راهنما به رشته تحریر درآورد، افزون بر این‎که اساتید، کادر علمی و اجرایی نیز بایستی یک مقاله در حوزه فعالیتی خود ارائه کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب در بخش دیگری از سخنان خود از انتشار فراخوان مقاله همایش منطقه ای «حجاب، چالش و فرصت ها، عوامل و موانع» در 17 موضوع خبر داد و اظهار داشت: آخرین مهلت ارسال آثار پایان مرداد ماه سال جاری اعلام شده که علاقه‎مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های ۷۴۵۸۰۶۸-۰۴۱۲ و ۷۲۲۱۲۷۴-۰۴۱۲ تماس بگیرند.

حجت الاسلام جوانی مفهوم حجاب و عفاف، رابطه حجاب و عفاف، تاریخچه دین داری و حجاب، حجاب در دوران پهلوی در بناب و مناطق آذربایجان شرقی، عوامل و موانع گسترش و ثبات حجاب و عفاف، وظایف و نقش ارگانها و نهادها و سازمان های مختلف در ثبات و گسترش حجاب، را از جمله محورهای این همایش برشمرد.

وی ادامه داد: نقش و وظیفه مبلغان و علما در رابطه با حجاب و عفاف، نقش مراکز علمی در گسترش حجاب و عفاف، تبیین مراتب حجاب، نقش معماری اسلامی در گسترش حجاب و عفاف، نقش مراسم‌های مذهبی در گسترش و ثبات عفاف و حجاب، جوان و حجاب و عفاف، بررسی حجاب و عفاف در فرهنگ ها و ملل و ادیان مختلف در طول تاریخ از دیگر محورهای همایش است.

به گفته معاون پژوهش حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب نقش رسانه در گسترش حجاب، نقش گسترش رسانه‌های منطقه‌ای در حجاب و عفاف، نقش یاد شهدا در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و نیز نقش تربیت والدین در حجاب و عفاف، دیگر محورهای فراخوان مقالات همایش را شامل می شود./935/ت303/ب

ارسال نظرات