۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۱۲۸۶۰۰
نماینده خبرگان رهبری:

رییس مجلس باید از افراط و تفریط به‌دور باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین هریسی گفت: تندروی‌ها باعث به وجود آمدن جامعه‌ای متشنج می شود، از این رو باید بکوشیم تریبون ها و مدیریت‌ها را به دست افراد منطقی و معتدل بسپاریم.
حجت الاسلام و المسلمين هاشم زاده هريسي عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی دفترمنطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی، نماینده مجلس خبرگان رهبری پیرامون ویژگی‌های رئیس مجلس نهم، گفت: خویشتن داری باید یکی از ویژگی های رییس مجلس باشد چراکه این امر موجب می شود تا در اعتراضات و تذکرات به وجود آمده جوابگوی نمایندگان مجلس باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رییس مجلس توأم با ملایمت باید قاطعیت نیز داشته باشد، افزود: برای فروکش کردن تنش‌ها در مجلس و اعلام فصل الخطاب، ‌رئیس مجلس باید قاطعانه مدیریت خود را اعمال کند.

وی با تاکید بر اینکه رئیس مجلس باید از قوانین اطلاع دقیقی داشته باشد اظهار کرد: ضروری و شایسته است که ریاست مجلس به آیین‌نامه و قوانین داخلی مجلس اشراف داشته باشد تا با استناد به مواد قانونی در صدد قانع کردن نمایندگان برآید.

حجت الاسلام والمسلمین هاشم‌ زاده هریسی، تندروی و افراط در جایگاه مدیریتی را جایز ندانست و گفت: تندروی‌ها باعث به وجود آمدن جامعه‌ای متشنج می شود لذا باید بکوشیم تریبون ها و مدیریت‌ها را به دست افراد منطقی و معتدل بسپاریم.

نماینده خبرگان رهبری، رییس مجلس شورای اسلامی را به پدر تشبیه کرد و افزود: یک رئیس مجلس مقتدر باید بتواند با رعایت بی طرفی به تعامل با جناح‌ها و دیدگاه های مختلف دست یابد و با دوری کردن از تاثیرگذاری گروه‌ها بر خود، در صدد نزدیک کردن جناح‌های سیاسی مختلف با یکدیگر باشد.

وی گفت: رییس مجلس باید با رعایت بی طرفی به تعامل با جناح‌ها و دیدگاه های مختلف دست یابد و با دوری کردن از تاثیرگذاری گروه‌ها بر خود، در صدد نزدیک کردن دیدگاه جناح‌های سیاسی مختلف با یکدیگر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی با اشاره به این نکته که نمایندگان مجلس از شرایطی عمومی نظیر تقوا، اسلام‌گرایی و ولایتمداری برخوردار هستند گفت: تاکید بر داشتن این شرایط برای رییس مجلس ضرورتی ندارد، چرا که همه حاضرین در مجلس از این منظر تایید شده اند.

وی خاطر نشان کرد: مسائل اخلاقی، مدیریتی، اطلاعات قانونی و همچنین بی طرفی از عوامل موثر و حائز اهمیت در انتخاب رییس مجلس شورای اسلامی است./935/د102/ج
ارسال نظرات