۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۱۲۸۲۴۴
استاد حوزه علمیه مشهد:

ولایتمداری با گوشه‌گیری و فرار از سیاست در تضاد است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مشهد با تأکید بر این که زهد، هرگز به معنای گوشه نشینی و کناره‌گیری از اجتماع نیست، گفت: در عجبم از برخی کسانی که داعیه دار ولایتمداری هستند؛ اما از سیاست گریزانند، آنان که در عرصه سیاست بد عمل کرده اند، خواه ناخواه به این تفکر دامن می زنند.
ولادت حضرت زهرا(س) حجت الاسلام محمد جواد نظافت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد جواد نظافت، مدیر مدرسه علمیه الحجة(عج)، عصر روز گذشته در مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) در حسینیه نصرت مشهد، بزرگداشت حضرت زهرا(س) را بزرگداشت ارزش ها دانست و گفت: این بانوی بزرگوار، الگویی ناب و متعالی است که اگر بشریت در عمل به ایشان تأسی کند به سعادت خواهد رسید.

وی افزود: متأسفانه به بهانه روز زن شاهدیم که با سانسور برخی روایات، جایگاه زن به جامعه نادرست معرفی شده است.

حجت الاسلام نظافت با تأکید بر این که این جشن ها فراتر از شعار، باید بهانه ای برای فاطمی و علوی شدن زندگی ها باشد، ادامه داد: شعار بس است به اندازه کافی چوب پشت کردن به اسلام و شهدا و بزرگان دین را خورده‌ایم، نمایندگان مجلس باید دنبال اجرایی کردن تأسی به حضرت زهرا(س) در همه عرصه ها باشند.

استاد حوزه علمیه مشهد، سعادت جامعه را در گرو الگو قرار دادن سیره حضرت زهرا(س) دانست و افزود: این مهم، نیاز به زمینه هایی دارد؛ نخستین گام، تغییر نگاه هاست، ما اقتصاددان روحانی به مجلس فرستادیم که بگوییم اقتصاد منهای فرهنگ ارزشی ندارد و این دو به هم گره خورده اند، بسیاری از مشکلات اقتصادی ما از معضلات فرهنگی نشأت می گیرد.

حجت الاسلام نظافت با بیان این که اگر کسی گرایش به خدا و معاد نداشته باشد نمی تواند حضرت را الگو قرار دهد، تصریح کرد: جنگ که تمام شد برخی آمدند گفتند وقت اقتصاد و سازندگی است، نمی شود از شهدا فاصله گرفت تا کشور ساخته شود، حال آن که حضرت زهرا(س) دنیا را تحقیر می کند.

وی ابراز داشت: آخرت وقتی آباد می شود که دنیا در چشممان حقیر باشد، حداقل در میان خواص جامعه زهد زهرایی داشته باشند؛ یعنی کار کردن، تولید ثروت کردن در راه خدا نه برای دنیا. وارد سیاست شدن نه برای قدرت که برای خدمت.

مدیر مدرسه علمیه الحجة(عج) مشهد با بیان این که اگر دنیا در نگاه مسؤولان جامعه حقیر باشد گرفتار انحراف نخواهند شد، افزود: در غیر این صورت، هر چه ثروت تولید شود نه تنها به نفع بشریت و احیای ارزش های اسلامی نخواهد بود؛ بلکه در اختیار طبقه ای خاص در جامعه قرار می گیرد.

وی با تأکید بر این که زهد، هرگز به معنای گوشه نشینی و کناره گیری از اجتماع نیست، ادامه داد: در عجبم از برخی کسانی که داعیه دار ولایت هستند از سیاست گریزانند، آنان که در عرصه سیاست بد عمل کرده اند، خواه ناخواه به این تفکر دامن می زنند.

حجت الاسلام نظافت، ثروت، قدرت، شهرت و لذت را از نمادهای دنیا برشمرد و گفت: در نگاه دین، ثروتی مذموم است که خود هدف قرار گیرد وگرنه اصولا ویژگی تشیع همین است که قدرت و دین را از هم جدا نمی داند و معتقد است حکومت، قدرت، شهرت و ثروت تنها برای اقامه حق و دفع باطل ارزشمند است.

وی افزود: از همه نمایندگان تقاضا داریم در جهت زهد عملی و کاهش فاصله میان مردم و مسؤولان گام بردارند و در مقابل کسانی که به عنوان نماینده دنبال رانت خواری منافع شخصی هستند، بایستند.

استاد حوزه علمیه مشهد یادآور شد: امیر مؤمنان علی(ع) 14 قرن پیش خطاب به مالک اشتر، به ما کد دادند که جامعه وقتی فقیر می شود که مسؤولان به ماندن بر سر کار بدبین بوده و در پی جمع ثروت باشند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: رأی مردم نزد شما امانت است، به خون شهدا و محرومان و مستضعفان پشت نکنید، هر کار که در مجلس انجام می دهید باید فکر کنید آخرین کارتان در این دنیا است و پس از آن فرصتی برای جبران ندارید و باید پاسخگو باشید./930/پ202/س

ارسال نظرات