۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۲۶۹۷۳
عضو خبرگان رهبری:

اندیشه سیاسی حضرت زهرا در فدکیه متجلی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین هریسی، سیاست را یکی از ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س) دانست و افزود: اندیشه سیاسی حضرت زهرا(س) در فدکیه متجلی است.
حجت الاسلام و المسلمين هاشم زاده هريسي عضو خبرگان رهبري


به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از کمیسیون حقوق بشر اسلامی منطقه هفت کشور، حجت الاسلام و المسلمین هاشم هاشم‌زاده هریسی ضمن تسلیت ایام فاطمیه، حضرت فاطمه زهرا(س) را نه ‌تنها اسوه زنان بلکه اسوه‌ای برای مردان دانست.

وی اظهار کرد: ایشان در احکام، وظایف و تکالیفی که مربوط به زنان است، الگوی زنان محسوب می‌شوند و در تکالیف و وظایف عمومی، الگوی عموم مردم هستند که باید به آنها توجه داشت.

حجت الاسلام و المسلمین هریسی با اشاره به توصیه بزرگان برای گرامیداشت و بزرگداشت مقام حضرت فاطمه(س) افزود: اینکه بزرگان دینی توصیه به احترام و تجلیل مقام و شخصیت حضرت زهرا(س) در سالروز ولادت و شهادت ایشان کرده‌اند، برای این است که اسوه بودن ایشان تحقق پیدا کند.

وی با بیان اینکه برپایی دو فاطمیه برای اقامه عزای شهادت حضرت زهرا(س) بهانه‌ای برای شناخت هرچه بهتر شخصیت ایشان است، گفت: دخت گرامی پیامبر اسلام(ص) در عبادت، نظم، تلاش و تحمل رنج‌ها، از خود گذشتگی، حمایت از ولایت، حقیقت و حقانیت و اخلاقیات برای تمام انسان‌ها الگو هستند.

حجت الاسلام و المسلمین هریسی، سیاست را یکی از ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س) دانست و افزود: ایشان در هر عرصه‌ای که پای نهادند، تأثیرات فراوانی از خود به‌جای گذاشتند، وقتی ایشان به دنیا آمدند از همان ابتدا در عرصه سیاست بودند چرا که در آن زمان پیامبر اسلام(ص) به همراه یاران و خانواده‌شان محاصره اقتصادی شده بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضرت فاطمه(س) در کنار پیامبر(ص) چند سال با سختی زندگی کردند و پس از آن همراه با پدر بزرگوارشان به مدینه مهاجرت کردند و این هجرت تاریخی را تجربه کردند همچنین ایشان در جنگ‌ها از مجروحان پرستاری می‌کردند و در میادین مختلف یار پدر بودند.

وی با اشاره به پایمال کردن حقوق امام علی (ع) گفت: حضرت زهرا(س) از همسر خود حمایت جانانه کردند چرا که به‌عنوان تنها فرزند رسول خدا(ص) بهتر از هر کسی می‌دانستند که پیامبر چه سخنانی در مورد حضرت علی(ع) داشته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین هریسی، خطبه حضرت فاطمه(س) را یک سند کامل برای دفاع از امامت و ولایت عنوان کرد و افزود: ایشان تا آخرین روزهای عمر از ولایت علی(ع) حمایت کردند، این یک سند تاریخی است که امروز نیز با ما سخن می‌گوید.

وی با اشاره به شیوه اقدام حضرت فاطمه(س) برای حمایت از ولایت گفت: ایشان خانه به خانه نزد مهاجران و انصار می‌رفتند و از آنها می‌خواستند که از ولایت امام علی(ع) حمایت کنند، به ‌گونه‌ای ایشان عمل کردند که زنان مهاجر و انصار در مورد سکوت شوهرانشان اعتراض می‌کردند./935/د103/ع

ارسال نظرات