۲۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۱۲۶۵۵۹
معاون فرهنگی حوزه علمیه خوهران:

فرهنگ سازی تولید ملی بدون اعتمادسازی از سوی تولیدکنندگان محقق نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی حوزه علمیه خوهران گفت: حوزه علمیه می تواند به عنوان بخشی از مصرف‌کنندگان و انتقال دهنده قابل اعتماد نظرات جامعه مصرفی در تعامل با سرمایه گذاران داخلی به بهبود تولید ملی کمک کنند.
حجت الاسلام محمدتقي قندي


حجت الاسلام محمدتقی قندی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خوهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: تولید ملی که مقام معظم رهبری برای فعالیت های سالانه انتخاب کردند یک خواسته درونی جوشیده از عموم جامعه و ملت ایران است و در حقیقت یک عنوان مناسب برای پیگیری جهاد اقتصادی در سال گذشته است.

وی بیان داشت: تولید ملی پاسخی به احساس عمومی مردم است از این رو می‌بینیم که ملت در پذیرش این نام تمایل کامل دارد و توقع این است که برای این هدف عالی نظام اسلامی، همه دستگاه‌ها فعال شوند.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: امیدوارم دستگاه‌های مسؤول دولتی و خصوصی بتوانند با موقعیت موجود و ایجاد آمادگی در مردم این فرصت را مغتنم بشمرند و برای اصلاح هرچه بیشتر فرهنگ مصرف، تلاش کند.

وی گفت: تلاش در عرصه ساخت و ساز و راه اندازی مراکز صنعتی می‌تواند نقش موثری در پیشرفت چشمگیر ایران اسلامی داشته باشد و مسیر ارتقای نظام جمهوری اسلامی ایران را سرعت بخشد.

این استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: جذب سرمایه‌گذار برای تولید داخلی سهم بسزائی در خودکفایی، عزت بیشتر مردم، تقویت روحیه خودباوری، ارتقای مدیریت کشور و پاسخی شکننده به دشمنان دارد.

این استاد حوزه علمیه گفت: تقویت روحیه خود‌باوری می‌تواند کشور را در سیر حرکت های گوناگون علمی، فرهنگی، سیاسی و ... به موفقیت های رو افزون برساند، علاوه بر اینکه که اگر بتوانیم در شرایط فعلی که جوامع غربی دچار چالش جدی شده‌اند، یک اقتصاد مدیریت شده و توانمند به جهان ارائه کنیم، به سمت اهداف متعالی صدور انقلاب دست پیداکرده ایم.

وی گفت: در درجه اول عزم عمومی در بدنه سیاست‌گذاری که دولت و مجلس است بوجود آید و دستگاه‌های دولتی برای جهت‌دهی به سرمایه‌گذاری داخلی اهتمام داشته باشند و برای رشد و ارتقای کیفیت محصولات برنامه‌ریزی کنند تا در عرصه تولید سهم افزون‌تری داشته باشیم.

حجت الاسلام قندی با بیان اینکه در سال تولید ملی باید از بروز جریانات و بحران های اقتصادی جلوگیری کنیم و به درمان نقاط ضعف بپردازیم، بیان داشت: مدیران بخش خصوصی نباید سعی کنند مشکلات و ضعف‌های خود را در مقابل مصرف کننده توجیه کنند و با بی کیفیتی محصولات، موجب سلب اعتماد مردم شوند بلکه باید برای از بین بردن مشکلات برنامه ریزی لازم را داشته باشند و از مصرف کننده حمایت‌های لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: مجموعه هایی که در حوزه اقتصاد فعالیت می‌کنند در چارچوب تولید و مصرف می‌گنجند که یک سری فرهنگ ها بر این دو حاکم و نیازمند اصلاح و بازنگری اساسی است.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر نقش رسانه ها در فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی و افزایش تولید ملی اظهار داشت: مطبوعات، صدا و سیما، حوزه های علمیه و مراکز فرهنگی نقش جدی در تغییر ذائقه مردم دارند و می توانند با برنامه ریزی های گسترده، فضای اقتصادی کشور را بهبود بخشند.

وی با اشاره به اینکه تولید ملی باید همپای رونق گرفتن فرهنگ اقتصادی حرکت کند، ادامه داد: نباید بین این دو فاصله افتاده و یا تقدم و تاخیری رخ دهد، زیرا هرگاه فرهنگ دینی حاکم بر نظام اقتصادی گامی عقب مانده است، در روند سامان دهی اقتصادی ضربه خورده ایم که در سال جدید باید این خلاءها را جبران کنیم.

وی بیان داشت: حوزه علمیه می تواند به عنوان بخشی از مصرف کنندگان و انتقال دهنده قابل اعتماد نظرات مصرف کنندگان در تعامل با سرمایه گذاران داخلی در بهبود تولید ملی اثرگذار باشد.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تولید ملی می تواند در متن تبلیغ دینی طلاب بگنجد، اذعان داشت: مبلغان باید احساس کنند که تولید کننده داخلی همه تلاش خود را به کار گرفته است و در تولید کالای با کیفیت، عزم جدی دارد و در وعده‌های پشتیبانی و خدمات صادق است. /909/ت302/ع

ارسال نظرات