۲۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۱۲۶۴۲۱
آیت الله حیدری:

ره آورد استقلال اقتصادی به حرکت درآمدن چرخه فرهنگی در کشور است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری، تولید ملی را در گروه حمایت از کار و سرمایه ایرانی دانست و اظهار داشت: استقلال فرهنگی و اجتماعی همچنان ناقص بوده و برای ترمیم این مهم باید استقلال اقتصادی وارد عمل شود.
آيت الله حيدري آيت الله حيدري امام جمعه موقت اهواز


آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، تصریح کرد: به اقتصادی اسلامی گفته می شود که سرفصل ها، خط مشی، ضوابط و قوانین آن را اسلام طراحی و در خط این دین مبین سیاست های خود را راه اندازی کند.

وی اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی قوانینی را در قالب اقتصاد و در چارچوب اسلام به تصویب رسانده است؛ اما نمی توان گفت که در نظام بانکی و معاملاتی که شکل می گیرد در آن مسأله ربا وجود ندارد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، گفت: با توجه به تحولات سیاسی و فرهنگی در منطقه، از بین رفتن اقتصادهای کشور های اروپایی، تحریم ها و فشارهای علیه ایران و جنگ های روانی موجود در کشور رهبر انقلاب با تدبر، درایت، توجه کاملا عمیق به اقتصاد و دست به کار شدن مسؤولان و مردم برای ایجاد یک اقتصاد قوی در کشور و حتی در منظقه شعار سال را با جنبه اقتصاد نامگذاری می کنند.

استاد حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: امروزه اقتصاد یکی از مهم ترین و حیاتی ترین مقوله یک نظام است؛ چرا که اگر یک حکومتی دارای اقتصاد قوی نباشد در واقع همه ستون های تشکیل دهنده آن دارای خلل و سستی می شود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این نظام ایران تا به حال به اهداف اقتصادی خود نرسیده است،‌ اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران همچنان به اهداف اقتصادی مورد نظر خود نرسیده و برای رسیدن به ایده آل ها باید یک تحولی در نظام اقتصادی صورت بگیرد و این مهم به توجه مردم و مسؤولان نیازمند است.

استقلال اقتصادی مکمل فرهنگ و جامعه است

وی تولید ملی را یکی از مهم ترین شاخص های اقتصادی دانست و گفت: استقلال فرهنگی و اجتماعی کماکان ناقص بوده و برای ترمیم این مهم باید استقلال اقتصادی وارد عمل شود و خلل های فرهنگی و اجتماعی را ترمیم دهد تا ملت ایران نیازمند بیگانگان نشود.

رییس مرکز تخصصی امیرالمومنین(ع) افزود: استقلال اقتصادی اگر به کمیت و کیفیت تولید ملی توجه نکند در واقع اساس کار اقتصادی کشور دچار تزلزل می شود و تولید ملی با نبود حمایت از کار و سرمایه ایرانی محقق نخواهد شد.

آیت الله حیدری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما به عنوان شهروندان جامعه ایرانی برای تبعیت از کلام رهبری باید با خرید کالای ملی خود اجناس خارجی را مورد تحریم قرار دهیم و به وجود آورنده یک اقتصاد تنومند باشیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: شهروند ایرانی هر آن چه در توان خود اعم از حمایت از کار، تولید ملی دارد باید برای تحقق شعار سال 91 به کار بگیرد.

مبلغان و روحانیت به تبیین شعار سال 91 بپردازند

وی به وظایف مبلغان و روحانیت در قبال شعار سال 91 پرداخت و خاطرنشان کرد: مبلغان و روحانیت باید به تبیین صحیح و پر محتوا شعار سال بپردازند چرا که اگر یک قشر مهم جامعه یک مقوله را برای مردم توضیح دهند تاثیر بسزایی در وجود مردم خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه خوزستان با اشاره به قوی کردن تولید ملی در سطح کشور اظهارداشت: مجلس شواری اسلامی باید افزایش تولید ملی را به تصویب برساند و دولت آن قوانین را به اجرا درآورد و کار هایی که می توان تولید ملی را افزایش کند به عنوان لایحه به مجلس داده شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در فراز پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: مسؤولان نظام برای تحقق بیشتر شعار سال91 باید امسال افزایش تولید ملی را در اولویت کاری خود قرار دهند./9458/ت301/س

ارسال نظرات