۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۲۶۳۳۹

بررسی احادیث اصول کافی در رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ احادیث و راویان کتاب شریف کافی در برنامه «جرعه» رادیو سراسری معارف بررسی می‌شود.
راديو معارف


یک «جرعه» حدیث
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو سراسری معارف، اصول کافی یکی از کتاب‌های چهارگانه شیعه است که بدست محمد بن یعقوب کلینی نوشته و جمع آوری شده است. در طول حیات شیعه، کتاب‌های متعددی نوشته شده که در آن روایات موثق جمع آوری شده است، اما کتاب اصول کافی جایگاه دیگری دارد و می‌توان گفت معتبرترین کتاب در این زمینه است. برنامه «جرعه» با هدف تبیین و بررسی احادیث کتاب شریف کافی از شبکه رادیویی معارف پخش می‌شود.

این برنامه با محور بیان احادیث کتاب کافی و معرفی راویان حدیث این کتاب شریف، میهمان مخاطبان رادیو معارف است.
برنامه «جرعه» به تهیه کنندگی و سردبیری حمید اشتری و کارشناسی حجت الاسلام محمد غفرانی، محصول گروه قرآن و حدیث از جمعه 8 اردیبهشت 91 هر هفته ساعت 19:25 به مدت 10 دقیقه بر روی آنتن رادیو سراسری معارف می‌رود.

پیشرفت
عزتی پور مدیر گروه اندیشه و حکمت اعلام کرد: برنامه «پیشرفت» با هدف گفتمان‌سازی و بررسی مباحث پیرامون عدالت و پیشرفت به روی آنتن رادیو می‌رود.

عزتی پور افزود: این برنامه با محورهایی همچون عدالت و پیشرفت در حوزه‌های مختلف اقتصاد، سیاست، اجتماع و فرهنگ بر اساس سلسله مقالات «همایش ملی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»، میهمان هفتگی مخاطبان رادیو معارف است.

مدیر گروه اندیشه و حکمت رادیو معارف اضافه کرد: شنوندگان محترم این برنامه در21 قسمت شاهد نقد و بررسی مقالات برتر همایش ملی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با محوریت عدالت با حضور نویسندگان این مقالات خواهند بود.

برنامه «پیشرفت» به تهیه کنندگی و سردبیری حسین عباسی فر با اجرای کارشناسی دکتر عطا الله بیگدلی و صدابرداری استودیوی دانشگاه امام صادق علیه السلام، محصول گروه اندیشه و حکمت از جمعه 25 فروردین ماه هر هفته ساعت 16:30 به مدت 30 دقیقه بر روی آنتن رادیو سراسری معارف می‌رود.

سنگ آتش
 مدیر گروه خبر و برنامه‌های سیاسی این رادیو با بیان اینکه در ایام تعطیلات بسیاری از طلاب و دانشجویان در غالب گروه‌های جهادی به نقاط محروم کشور سفر می‌کنند، از تهیه و تدارک مستند گزارشی «سنگ آتش» با موضوع بیان فعالیت‌های اردوهای جهادی خبر داد.

احمد عارفخانی در ادامه افزود: در ایام تعطیلات با اعزام خبرنگار رادیو معارف به همراه یکی از گروه‌های جهادی، فعالیت‌های این گروه‌ها برای مخاطبان رادیو در قالب یک مستند رادیویی تهیه شده است.

مدیر گروه خبر و برنامه‌های سیاسی گفت: در این مستند که در روستاهای سنگ آتش، درخت بید و موچنان از توابع شهرستان‌های فریمان و سرخس در خراسان رضوی ضبط شده است از فعالیت‌های تبلیغی، ورزشی، پزشکی و عمرانی گروه‌های جهادی گزارش‌های مستندی تدارک شده است.

مستند «سنگ آتش» به تهیه کنندگی سید محمد مهدی رکنی در تاریخ 23 فروردین ساعت 17:10 به مدت 20 دقیقه به روی آنتن شبکه سراسری معارف خواهد رفت./916/د101/ع

ارسال نظرات