۱۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۲۶۰۰۱
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق:

حمایت از مردم بحرین وظیفه ای همگانی است

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، حمایت از ملت مظلوم بحرین را وظیفه ای همگانی توصیف کرد.
سيد عمار حکيم
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در نشست فرهنگی این مجلس که شب گذشته در دفتر وی در بغداد برگزار شد با اشاره به ادامه سرکوب ملت مظلوم بحرین گفت: مساله بحرین به همه عرب ها تعلق دارد و از ملت های عربی می خواهم در قبال ملت بحرین که درصدد صلح و همزیستی مسالمت آمیز هستند، مسوولیت پذیر باشند.

وی بر لزوم ایستادگی در برابر جنایت های آل خلیفه تاکید کرد و افزود: همگان موظفند در کنار مطالبات ملت بحرین ایستاده و به جنایت های بی شمار نظام که در گزارش کمیته حقیقت یاب به آنها اشاره شده است، پایان دهند.

حجت الاسلام حکیم حمله تروریستی به مرقد شهید حکیم در نجف را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: این جنایت نشان دهنده کینه بزرگی است که تروریست ها به شخصیت سید محمد باقر حکیم دارند به طوری که پس از به شهادت رساندن وی نیز دست نکشیده و زائران این شهید را مورد هدف قرار می دهند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی تصریح کرد: دستگاه های امنیتی باید مسوولیت خود را در قبال پیگرد تروریست ها خصوصا در شهرهای مذهبی به خوبی انجام دهند و شکاف های امنیتی را درمان کنند.

وی با اشاره به عذرخواهی رسمی رئیس تونس از ملت عراق به دلیل انجام عملیات تروریستی توسط برخی شهروندان این کشور، ادامه داد: عذرخواهی رئیس تونس از ملت عراق به دلیل جنایت های تروریستی که برخی از شهروندان این کشور با عنوان جهاد و مقاومت مرتکب می شوند را می توان الگوی جدیدی برای سران کشورهای عربی که عادت به عذرخواهی ندارند، قلمداد کرد.

سید عمار حکیم درباره برگزاری موفقیت آمیز نشست سران کشورهای عربی در بغداد بیان داشت: از دوستان عرب می خواهم نسبت به ملت عراق وفادار باشند و روابط خود را با این ملت گسترش دهند. این نشست دارای پیامدها و گام های درستی بود، گرچه پافشاری برخی از سران کشورهای عربی به ادامه نظام سلطنت به جای جمهوری از نکات منفی نشست به شمار می رفت.

رئیس مجلس اعلا سفر امیر کویت به عراق را تاریخی خواند و تاکید کرد: سفر امیر کویت به عراق تاریخی و مهم بود و می تواند به پایان یافتن اختلافات و بازسازی روابط میان دو کشور بر اساس مصالح مشترک و روابط تاریخی و اجتماعی کمک کند.

وی از سالگرد سرکوب و قلع و قمع کردهای شیعه عراق از سوی نظام دیکتاتوری صدام یاد کرد و گفت: در چنین روزی بود که کردهای فیلی با فاجعه بزرگی مواجه شده و هزاران تن از جوانان آنان در قبرهای دسته جمعی به شهادت رسیدند. مظلومیت کردهای فیلی (کردهای شیعه) به دو صورت قومیتی و مذهبی بود و دولت باید نسبت به این قشر ملت اهتمام و توجه ویژه ای داشته باشد.

حکیم در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم پایان یافتن اختلافات میان گروه های سیاسی تاکید کرد و افزود: گروه های سیاسی باید در جهت حل اختلافات و گسترش روحیه همبستگی و خدمت به ملت تلاش کنند و از تبدیل شدن این بحران به گره سیاسی خودداری کنند.

وی خاطر نشان ساخت: متاسفانه کشور در حال حاضر به صحنه ای برای اتهام پراکنی و جنجال های رسانه ای مبدل شده است و این افراد باید بدانند این سخنان، سینه مردم را به درد آورده و بحران را به مراحل بسیار پیچیده و غیرقابل حلی مبدل خواهند ساخت./980/ب901/گ
ارسال نظرات