۰۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۲۵۶۹۳
استاد حوزه و دانشگاه:

آموزه های دینی پشتوانه تولید ملی است

خبرگزاری رسا ـ محقق حوزه علمیه قم گفت: وقتی یک رقابت سالم برای تولید داخلی در کشور ایجاد شود موجب بالا رفتن کیفیت می شود و در نهایت بدنه اقتصادی نظام اسلامی تقویت خواهد شد.
حجت الاسلام سيلاوي
حجت الاسلام حمید سیلاوی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی یکی از مولفه هایی است که مقام معظم رهبری در ادامه مقوله مهم جهاد اقتصادی بر آن تاکید کردند.

وی بیان داشت: در جامعه ما بین خواص و عوام، از مطلبی مهم غفلت شده است و آن مساله دنیای مردم و اقتصاد است؛ بر طبق متون دینی دنیای آباد مقدمه آباد شدن آخرت است.

این محقق حوزه علمیه اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران یکی از برنامه ها و وظایف مهم حاکمیتی، تامین معیشت و امنیت مردم است، همانطوری که تامین سعادت آخرت هم وظیفه است، از این رو خطبای نماز جمعه و سخنرانان دینی به مسائل اخروی و دنیوی توجه کنند.

وی با بیان این که آموزه های دینی پشتوانه تولید ملی است، گفت: در متون دینی مفاهیمی وجود دارد که ما را به سوی خودکفایی و استقلال رهنمون می کند.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: امروز رکود اقتصادی، فرایندی است که نتیجه اش فروپاشی نظام های سیاسی است، یعنی وقتی نظام اقتصادی از هم می ریزد زمینه تخریب ایدئولوژی را فراهم می آورد.

وی گفت: یکی از عوامل فروپاشی شوروی سابق، مشکلات اقتصادی بود که دامن گیر اروپای شرقی شد و آنچنان فساد و فقر به شوروی سابق فشار آورد که حتی اروپای غربی از سرایت این فقر احساس خطر کردند.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: کشور ما با استعدادهای سرشار نیروی انسانی، استعداد سیاسی، منابع و نیروهای کارآمد مدیریتی می تواند گامی مهم دیگر در عرصه اقتصاد بردارد و کشور به خودکفایی کامل برسد.

وی اظهار داشت: امروز هجمه های زیادی علیه ایران به وجود آمده است که یکی از انواع این تهدید دشمن، تحریم های اقتصادی است؛ این زنگ خطری است که مقام معظم رهبری مردم را به آن هوشیار کردند.

این محقق حوزه علمیه اظهار داشت: تولید داخلی عجین با صداقت و مهر و محبت و با کیفیت و با ثمراتی مثل تقویت سرمایه ایرانی، به کار گیری کارگر ایرانی و در نهایت تقویت جمهوری اسلامی، است که متاسفانه این فرهنگ امروز معکوس شده است و تولید خارجی اولویت خرید را به خود اختصاص داده است.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری با نامگذاری سال جدید به تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در صدد فرهنگ سازی این چگونگی مصرف هستند.

محقق حوزه علمیه گفت: تقویت جبهه درونی باید با هدف قرب الهی باشد، چون افزایش تولید ملی، نظام اسلامی را تقویت می کند و اگر این مساله فرهنگ شود خیلی به اقتصاد کشور کمک می کند.

وی ادامه داد: وقتی یک رقابت سالم برای تولید داخلی در کشور ایجاد شود موجب بالا رفتن کیفیت می شود و در نهایت بدنه اقتصادی نظام اسلامی تقویت خواهد شد. /909/ت302/س
ارسال نظرات