۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۲۴۴۹۶
امام جمعه قم:

حضور پر شور مردم در انتخابات نشان دهنده اعتقاد مردم به نظام است / امروز دشمنان نظام مأیوس شدند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، با بیان اینکه دشمنان خارجی و داخلی به وسیله شبکه‌های اطلاع رسانی خود در صدد هستند تا مردم را از نظام اسلامی دلسرد کنند، گفت: حضور پر شور مردم در انتخابات امروز مجلس شورای اسلامی نشان دهنده اعتماد و اعتقاد مردم به نظام اسلامی و جواب محکمی به توطئه دشمنان است.
آيت الله اميني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله امینی، امام جمعه قم، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، مردم را به رعایت رفتار و گفتار مطابق با واقع توصیه کرد و گفت: خداوند تضمین کرده که اگر مردم اینگونه عمل کنند امور دنیا و آخرت آنها را اصلاح و گناهان را نیز مورد آمرزش قرار دهد.

امام جمعه قم، انتخابات را یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مسایل کشور توصیف کرد و ابراز داشت: انتخابات تضمین کننده آینده کشور است و سرنوشت مردم را به دست خودشان رقم خواهد زد.

آیت‌الله امینی، خطاب به مردم عنوان کرد: همان گونه که امام خمینی(ره) مجلس را در رأس امور دانستند باید به افردای رأی داد که افکار و عقاید ایشان را در سیاست‌های کشور اجرا کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان خارجی و داخلی به وسیله شبکه‌های اطلاع رسانی خود در صدد هستند تا مردم را از نظام اسلامی دلسرد کنند، خاطرنشان کرد: حضور پر شور مردم در انتخابات امروز مجلس شورای اسلامی نشان دهنده اعتماد و اعتقاد مردم به نظام اسلامی و جواب محکمی به توطئه دشمنان است.

امام جمعه قم، از کسانی که مشکلات کشور را بهانه کرده تا در انتخابات شرکت نکنند انتقاد کرد و اظهار داشت: درست است که مشکلات اقتصادی مردم را رنج می‌دهد اما با رأی ندادن مشکلات برطرف نخواهد شد بلکه با حضور آگاهانه و انتخاب افراد اصلح می‌توان به بهبود وضعیت کشور کمک کرد.

آیت‌الله امینی، همچنین افزود: اگر مردم در انتخابات حضور پیدا کنند و افرادی مانند مدرس را به مجلس بفرستند مشکلات نظام اسلامی حل خواهد شد، اما اگر شرکت نکنند نه تنها کشور با مشکل مواجه می‌شود بلکه در قیامت نیز باید جوابگو باشند.

امام جمعه قم، با بیان اینکه مردم به افراد اصلح رأی دهند و ملاک آنها کسانی باشند که در عرصه عمل خود را نشان داده‌اند نه در حرف و تبلیغات، خاطرنشان کرد: در انتخاب خود با افراد دلسوز و مورد اطمینان مشورت کنید و فریب تبلیغات گسترده را نخورید.

وی در ادامه با اشاره به آیات و روایاتی مردم را به رعایت انصاف و عدالت در مواجه با یکدیگر دعوت کرد و افزود: خواسته اسلام همین است و اگر مردم و مسوولان با یکدیگر منصف باشند مشکلات مملکت حل خواهد شد.

آیت‌الله امینی، حضور حضرت معصومه(س) در قم را از الطاف الهی دانست و ابراز کرد: روایات فراوانی در وصف فضیلت قم و مردم آن وارد شده که به برکت حضرت معصومه(س) است و باید شکر گذار این نعمت بزرگ باشیم.

امام جمعه قم، مردم قم و زائران کریمه اهل بیت(ع) را مورد خطاب قرار داد و عنوان کرد: زنان قمی باید الگوی بانوان کشور باشند و با رعایت حجاب و عفاف موجبات رضایت حضرت معصومه(س) را فراهم کنند.

آیت‌الله امینی، در پایان به حدیثی از حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه انفاق مال و کمک به مستمندان بهترین نعمت‌ها است اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیک شدن سال نو افراد غنی دست کسانی که وضعیت مالی مناسبی ندارند و با آبرو زندگی می‌کنند را بگیرند./927/پ201/ج
ارسال نظرات