۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۲۳۴۴۴
رییس تبلیغات شهرستان کهنوج:

محرومیت شهرستان کهنوج رشد فعالیت های تبلیغی را کند کرده است

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات شهرستان کهنوج فعالیت های فرهنگی تبلیغی را تحت شعاع مشکلات اقتصادی این شهرستان دانست و گفت: روحانیان کمتر حاضر می شود برای تبلیغ به این منطقه بیاید.
محرومیت شهرستان کهنوج رشد فعالیت های تبلیغی را کند کرده است
حجت الاسلام مسلم پورجمالی، رییس تبلیغات شهرستان کهنوج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مشکلات تبلیغی این شهرستان گفت: این منطقه به لحاظ جمعیتی قابلیت استان شدن را دارد؛ ولی کمبود امکانات به حدی است که اگر این اتفاق بیفتد محروم ترین استان کشور خواهد شد.

وی میزان محدود حضور روحانیت در نقاط مختلف این شهرستان را نگران کننده توصیف کرد و تصریح کرد: معمولا روحانیون به دلیل مشکلات و محرومیت شدید این شهرستان حاضر نیستند برای تبلیغ به اینجا بیایند؛ حدود 15 خانه عالم داریم که خالی از سکنه هستند.

رییس اداره تبلیغات شهرستان کهنوج با بیان این که مردم علاقه زیادی به ساخت مسجد و حسینیه در محله های خود دارند، گفت: به دلیل اقتصاد ضعیف این شهرستان اکثر مساجد و حسینیه ها به صورت نیمه ساخت رها شده اند و تنها 15 مسجد فعال وجود دارد که مراسم و فعالیت های فرهنگی مختلف در آنها صورت می گیرد.

حجت الاسلام پورجمالی با بیان این که حدود 13 هزار نفر از برادران اهل تسنن بومی این شهرستان هستند، افزود: شیعه و سنی بدون کوچک ترین تنشی در کنار هم زندگی می کنند ولی متاسفانه کسانی به این شهرستان مهاجرت کرده اند و سعی در ترویج وهابیت دارند.

وی با توجه به وضعیت منطقه فعالیت های اداره تبلیغات را بیشتر اقدامات زیربنایی عنوان کرد و گفت: با همکاری موسسه خیریه ای به ساخت و سازهای ضروری شهرستان پرداخته ایم و حدود 60 تا 70 مسجد مبالغی بین 10 تا 20 میلیون تومان جهت ساخت و ساز و تجهیز کمک کرده ایم.

رییس تبلیغات شهرستان کهنوج همچنین از وارد شدن این نهاد در خدمات درمانی وکنترل بیماری ها خبر داد و ادامه داد: سعی کردیم موارد مختلف را در استان شناسایی کنیم و کسانی را که به دلیل مشکلات مالی نمی توانند تحت درمان باشند را کمک کنیم.

حجت الاسلام پورجمالی مهم ترین فعالیت استان را برقراری جلساتی با عنوان «گفتمان های دینی» دانست و گفت: در این جلسات استادان مختلف از اقشار خاص را دعوت می کنیم و یک موضوع مشخص را مورد بررسی قرار می دهیم و نهایتا با پرسش و پاسخ شبهات موجود را پاسخ می دهیم؛ مباحث این جلسات را به صورت CD و جزوه به دست علاقه مندان می رسانیم.

وی فعالیت های قرآنی این شهرستان را رو به رشد توصیف کرد و اظهار داشت: دارالقرآن و خانه های قرآنی درحد توان خود مشغول به فعالیت هستند هرچند که نیاز ما بیش از ظرفیت های موجود است./928/ت302/س
ارسال نظرات