۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۱۲۳۲۷۹

فعالیت‌های قرآنی در آذربایجان شرقی ساماندهی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: با تدوین منشور توسعه فرهنگ قرآنی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، تمام فعالیت‌های قرآنی زیرنظر شورای فرهنگ عمومی ساماندهی می‌شوند.
داننده، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی داننده با اشاره به لزوم فرهنگسازی قرآنی در جامعه اظهار داشت: تعالی نگرش جامعه نسبت به قرآن کریم و تجلی فرهنگ حیات بخش قرآن در بستر فرهنگ عمومی جامعه مهم‌ترین نشان توسعه فرهنگ قرآنی بوده و تحقق تربیت قرآنی نیز در گرو آن است.

وی، دستیابی به جامعه‌ای متمسک به قرآن و عترت همچنین برخوردار از ایمان و عمل صالح را در گرو عزم ملی و هماهنگی نهادهای مختلف برای توسعه فرهنگ قرآنی دانست.

داننده گفت: توسعه فعالیت‌های قرآنی در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و تبلیغی ترویجی،‌مقدمه ضروری و مسیر اساسی توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، هدف از تدوین منشور توسعه فرهنگ قرآنی را ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی،‌ موسسات و گروه‌های فعال غیردولتی در زمینه هم‌افزایی و ارتقا فعالیت‌های قرآنی در سطح ملی و بین‌المللی همچنین تقویت ایمان و اعتقاد به قرآن کریم و تمسک به تعالیم آن عنوان کرد.

داننده، تعمیق معرفت و تعمیم فهم و درک قرآن کریم، ‌ارتقا التزام عملی به قرآن در ابعاد فردی و اجتماعی، تحقق فرهنگ قرآنی در نظام مدیریت،‌ تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کشور و توسعه مهارت روخوانی و صحیح‌خوانی همچنین درک معنای آیات در میان اقشار مختلف مردم را از دیگر اهداف این منشور برشمرد./935/د101/ص
ارسال نظرات