۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۲۱۹۶۶
عضو خبرگان رهبری:

نباید مشکلات موجود را به شعب ابی‌طالب تفسیر کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین هریسی گفت: نباید مشکلات را به شعب ابی‌طالب تفسیر کرد، شرایط شعب ابی‌طالب محاصره همه‌جانبه مسلمان‌ها بود اما جمهوری اسلامی با وجود برخی مشکلات در عرصه‌های مختلف دستاوردهای زیادی داشته است.
حجت الاسلام و المسلمين هاشم زاده هريسي عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی حقوق بشر اسلامی شمال‌غرب کشور، حجت الاسلام و المسلمین هاشم هاشم‌زاده هریسی در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط شعب ابی‌طالب در صدر اسلام اظهار داشت: مسلمان‌ها به دلیل پافشاری بر اعتقادات خود و دفاع از مبانی اسلام از سوی مشرکان با تحریم‌های سنگین اقتصادی روبه‌رو شدند که محاصره در شعب ابی‌طالب سخت‌ترین تحریم دشمن بود.

وی افزود: این محاصره اگر ادامه پیدا می‌کرد اسلام با تهدید جدی روبه رو می‌شد، اما عنایات خداوند موجب شد تا معجزه‌ای رخ دهد و در دل کفار ترس ایجاد شود و این محاصره سه ساله در هم شکسته شد، در این مسئله مسلمانان پیروز شدند اما مقاومت و صبر آنها در برون‌رفت از این مشکل بزرگ باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم‌زاده هریسی با بیان اینکه وضعیت جمهوری اسلامی در دهه چهارم انقلاب به هیچ وجه شعب ابی‌طالب نیست، عنوان کرد: هرچند دشمن تحریم‌هایی را علیه ایران دارد، اما مهم این است که جمهوری اسلامی از موضع اقتدار با مسائل و تهدیدات دشمن برخورد می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: جمهوری اسلامی در مجامع جهانی از هویت خود نه تنها دفاع می‌کند، بلکه هویت و ماهیت نظام‌های استکباری را نیز افشا می‌کند، فقط ملت‌های اسلامی مخاطب انقلاب اسلامی نیستند بلکه ملت‌های دیگر نیز پیام انقلاب اسلامی را به اهداف خود نزدیک می‌دانند.

وی عنوان کرد: البته مردم مشکلاتی دارند اما نباید این مشکلات را به شعب ابی طالب تفسیر کرد، شرایط شعب ابی طالب محاصره همه‌جانبه مسلمان‌ها بود اما جمهوری اسلامی با وجود برخی مشکلات در عرصه‌های مختلف دستاوردهای زیادی داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم‌زاده هریسی با اشاره به پیروزی مسلمان‌ها در جنگ بدر گفت: در این جنگ مسلمان‌ها در اقلیت قرار داشتند، از نظر قدرت امکانات و نفرات بسیار کم بودند؛ اما با تبعیت از پیامبر(ص) به موقعیت و پیروزی دست یافتند که قبل از آن چنین پیروزی را کسب نکرده بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: جنگ خیبر نیز علیه یهودی بود که مرتب علیه اسلام کارشکنی می‌کرد و مسلمان‌ها با فتح خیبر توطئه آنها را درهم شکستند و این یکی از پیروزی‌های بی‌نظیر امت اسلام بود، از این رو توصیه‌های مقام معظم رهبری به این معنا است که ما هم‌اکنون در حال پیروزی بر توطئه‌های دشمن هستیم و حالت فشار و شرایط شعب ابی‌طالب در وضعیت کنونی جمهوری اسلامی وجود ندارد، این سخنان یک شعار نیست و ملت ایران با تمام وجود این پیروزی را لمس می‌کند.

وی با بیان اینکه نقش رهبری در قرار گرفتن ایران در وضعیت بدر و خیبری ارزشمند است، گفت: استقامت و پیروزی در اثر رهبری پیش می‌آید، اگر رهبر نباشد فکرهای مختلف موجب اختلاف می‌شود، در این صورت برخی در برابر فشار دشمن سخن از تسلیم می‌گویند، برخی دیگر گزینه مقاومت را انتخاب می‌کنند و در درون افراد یک جامعه نزاع صورت می‌گیرد و در این میان این دعواها کشور را تضعیف می‌کند و دشمن برای تجاوز مصمم می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبری در جمهوری اسلامی همان ولایت فقیه است که تفکر پیروزی را در میان جامعه گسترش می‌دهد، با از میان بردن اختلاف‌ها اعتماد مردم را جلب می‌کند و مردم برای مقابله با نیات دشمنان مصمم‌ترمی‌شوند، این وحدت به مقاومت تبدیل می‌شود و کشور در شرایط بدر و خیبر قرار خواهد گرفت./935/د103/س
ارسال نظرات