۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۱۲۰۹۲۴
در دیدار با هنیه؛

شیخ الازهر: مقاومت حق مشروع ملت فلسطین است

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر مصر، مقاومت را حق مشروع ملت مظلوم فلسطین توصیف کرد.
احمد الطيب شيخ الازهر مصر ديدار اسماعيل هنيه با شيخ الازهر مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، اسماعیل هنیه، نخست وزیر منتخب فلسطین که در بازگشت از سفر دوره ای خود در منطقه به قاهره سفر کرده بود، با احمد الطیب، شیخ الازهر مصر دیدار و گفت وگو کرد.

شیخ الازهر مقاومت را حق مشروع ملت فلسطین توصیف و تاکید کرد که همواره از مسائل فلسطین اعلام کرده و به این حمایت ادامه خواهد داد.

وی صلح گروه های فلسطینی را در همراه شدن جوامع عربی و اسلامی در مقابله با جنایت های صهیونیست ها مهم خواند و اظهار داشت که این اختلافات تنها به سود رژیم صهیونیستی است.

احمد الطیب خاطر نشان ساخت که همیشه پیگیر وضعیت فلسطین بوده و مواضع خود را نسبت به محاصره غزه و یهودی سازی قدس اعلام کرده است.

اسماعیل هنیه نیز مقاومت را تنها راه بازگشت قدس و مقدسات به امت اسلامی دانست و تاکید کرد که این امر در سال های گذشته کاملا ثابت شده است.

نخست وزیر منتخب فلسطین، وحدت ملی را گزینه اصلی ملت فلسطین و اولویت جنبش مقاومت اسلامی توصیف کرد.

اسماعیل هنیه که قرار بود در این سفر با کمال الجنزوری، نخست وزیر مصر دیدار کند، بدون برگزاری این دیدار به فلسطین بازگشت.

ابراهیم الدراوی، مدیر مرکز پژوهش های فلسطین درباره لغو این دیدار گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی فشارهای شدیدی به کشورهایی که اسماعیل هنیه به آنها سفر کرد، وارد ساختند تا مقامات این کشورها با نخست وزیر منتخب فلسطین دیدار نکنند.

وی افزود: متاسفانه تنها کشوری که به این فشارها پاسخ مثبت داد، حکومت مصر بود و دیدار نخست وزیر این کشور با هنیه به دلیل این فشارها لغو شد./980/ب902/گ
ارسال نظرات