۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۲۰۲۸۱
آیت الله مصباح یزدی:

امروز جهان اسلام تشنه معارف اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، گفت: امروز بسیاری از کشورهای اسلامی عاشق اهل بیت هستند ولی به معارف شیعیان دسترسی ندارند.
آيت الله مصباح يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در جمع شماری از طلاب شاغل در نیروهای مسلح با اشاره به مشکلات حوزه و روحانیت در شصت سال قبل، گفت: امروز به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی شرایط برای تبلیغ دین بسیار مهیاست و ما باید از این فرصت، حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی سوء تبلیغ دشمن علیه روحانیت، آگاهی نداشتن مردم از ضروریات دین و وجود روحانیت و نبودن امکانات برای تحصیل طلاب را از مشکلات اساسی سالهای قبل انقلاب عنوان کرد و تصریح کرد: در آن زمان بزرگترین آرزوی روحانیان این بود که اجازه دهند دانش آموزان در مدارس نماز بخوانند و در هفته یک ساعت به آنها قرآن تدریس شود.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) تحولات اخیر در کشورهای اسلامی را فرصتی برای علمای شیعه دانست و اظهار داشت: خیلی از این مردم عاشق اهل بیت علیهم السلام هستند و تشنه پذیرش معارف شیعه هستند ولی دسترسی به این معارف ندارند.

آیت الله مصباح یزدی، 9 دی را نشانه محبت مردم به اسلام و اهل بیت علیهم السلام و رهبر معظم انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: این پتانسیل عظیم به صورت بالقوه در اختیار ماست و فعلیت بخشیدن به این ظرفیت ها به عهده ماست.

وی در بیان روایتی از پیامبر صل الله علیه وآله هنگامی که حضرت علی علیه السلام را به یمن می فرستادند، گفت: سفارش پیامبر در این زمان حساس این بود که کاری کن که حداقل یک نفر را هدایت کنی، اگر این اتفاق بیفتد از هر آنچه که آفتاب بر آن می تابد برای تو مفید تر است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: از این روایت می فهمیم که اجر هدایت مردم با هر چه در دنیا وجود دارد قابل قیاس نیست؛ فرصتی که روحانیان دارند برای هیچ قشر دیگری میسر نیست و بدانید که روزی باید در قبال این مسئولیت سنگین پاسخ گو باشیم./928/پ202/ج
ارسال نظرات