۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۱۲۰۱۸۴
آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد:

مشورت با علما در تولید و ساخت برنامه های مذهبی/هنرمندان ابعاد حماسه 9 دی را به تصویر بکشند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با تاکید بر اینکه هنر باید در خدمت اسلام و نشر آموزه های دینی قرار گیرد، خواستار مشورت هنرمندان و فیلم سازان مذهبی با مراجع تقلید، علما و حوزویان در ساخت برنامه های دینی شد و از آنان خواست ابعاد مختلف حماسه 9 دی را به تصویر بکشند.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی روز شنبه در دیدار مسؤولان برگزار کننده جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، با بیان اینکه اسلام توجه خاصی به مقوله هنر دارد، تصریح کرد: مساله مهم این است که از هنر بایستی در مسیر اسلام و ترویج معارف اهل بیت(ع) استفاده شود.

وی نقش هنرمندان را با توجه به تاثیرگذاری آنان برجسته توصیف کرد و گفت: هنرمندان باید از هنر در مسیر درست استفاده کنند و معارف و آموزه های دینی را با شیوه های جذاب و دلنشین عرضه کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه انتقاداتی نسبت به برخی از فیلم ها و برنامه ها وجود دارد، افزود: از برخی از فیلم ها و برنامه های صدا و سیما ناراحتی و گلایه هایی به گوش می رسد که مسؤولان این سازمان باید به فکر رفع آن باشند.

وی همچنین بر ضرورت رعایت حریم روابط زن و مرد در فیلم‌ها و برنامه‌های صدا و سیما و گزینش افراد متعهد برای کارهای هنری و فیلم سازی تاکید کرد و خواستار این نکته شد که از بکار گیری کسانی که اعتقاد کاملی به اسلام و مبانی انقلاب اسلامی ندارند اجتناب شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه فیلم ‌‌سازان در ساخت برنامه های مذهبی باید با علما و اهل فن مشورت کنند، اظهار داشت: باید پیش از تولید آثار این نظرخواهی صورت گیرد، اما متاسفانه دیده می شود که پس از تولید نظر حوزویان و مراجع گرفته می شود.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به دستاوردهای بی نظیر انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف، نقش هنرمندان را در انتقال و تبیین این دستاوردها بی بدیل توصیف کرد و گفت: با توجه به برخوردهای مغرضانه شکبه های ماهواره ای با جمهوری اسلامی ایران و تفکرات شیعی، باید با تولید مستندهای جذاب پیام انقلاب اسلامی را برای دنیای تشنه معارف تبیین و عرضه کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، خواستار توجه ویژه هنرمندان متعهد به تولید و ساخت برنامه هایی درباره حماسه های جاویدان ملت ایران از جمله حماسه 9 دی و 19دی شد و تاکید کرد: هنرمندان، اصحاب هنر و فیلم سازان می توانند با برنامه ریزی مناسب، ضمن تبیین ابعاد مختلف این حماسه، بصیرت مردم و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب را به تصویر بکشند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات