۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۱۹۲۵۹
جنبش توحید اسلامی لبنان:

واداشتن آمریکایی ها به خروج از عراق نقطه عطفی در تاریخ منطقه است

خبرگزاری رسا ـ جنبش توحید اسلامی لبنان، خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق را نقطه عطفی در تاریخ منطقه دانست و ملت عراق را به پیگیری مقاومت خود فراخواند.
خروج آمريکا از عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش توحید اسلامی لبنان، روز گذشته با صدور بیانیه ای، خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق را شکستی برای آمریکا و نقطه عطفی در تاریخ منطقه دانست و گفت: خروج آمریکا از عراقی خروجی داوطلبانه نیست، بلکه این شکست حاصل ضربه های کاری مقاومت عراق بر پیکر این دستگاه اشغالگری است.

این بیانیه خروج ذلت بار نیروهای آمریکایی در تاریکی شب از عراق را بهترین نمود شکست سخت اشغالگران آمریکایی در منطقه و به ویژه در عراق دانست و افزود: تهاجم استعماری که از افغانستان آغاز شد و به سپس به عراق رسید به دنبال ایجاد خاورمیانه ای جدید با ویژگی هایی آمریکایی بود در حالی که همه چیز برعکس شد.

جنبش توحید اسلامی شکست اشغالگران آمریکایی را موجب شکست پروژه خاورمیانه جدید و بنیان نهادن خاورمیانه ای با ویژگی هایی مردمی و نه استعماری برشمرد و این پیروزی را به ملت عراق و مقاومت این کشور که با سلاح خود از دین و سرزمین و مردم خود دفاع کردند، تبریک گفت.

این بیانیه ملت عراق را به پیگیری مسیر مقاومت در برابر تهاجم اقتصادی، فکری و سیاسی از راه حفظ همبستگی و وحدت خود فراخواند و افزود: با رویارویی با اختلاف و چنددستگی و سرباز زدن از تقسیم عراق به جزیره های نژادی، قومی و مذهبی و ایستادن در برابر دیکته های آمریکا، کشور عراق همچنان قدرتمند و بخشی از جهان عرب و اسلام باقی خواهد ماند.

گفتنی است بر اساس توافقنامه ای که در سال 2008 میلادی میان بغداد و واشنگتن به امضا رسیده است، نیروهای اشغالگر آمریکایی موظف هستند تا پایان سال جاری میلادی، خاک عراق را ترک کنند./981/ب902/گ
ارسال نظرات