۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۱۸۹۱۲
رییس مجتمع عالی بنت‌الهدی:

تاثیر مثبت بانوان مبلغه غیرایرانی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ملموس است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجتمع عالی آموزشی بنت‌الهدی گفت: حضور بانوان مبلغه غیر ایرانی تاثیر به سزایی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف دانشجویان گذاشته است.
موسسه آموزش عالي شهيده بنت الهدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی صفورایی، رییس مجتمع عالی بنت‌الهدی، در نخستین گردهمایی بانوان مبلغه جامعة المصطفی العالمیه که پیش از ظهر امروز در موسسه آموزشی عالی بنت الهدی قم برگزار شد، به گزارش عملکرد اعزام مبلغه این مجموعه پرداخت و گفت: در زمینه اعزام مبلغه به نقاط مختلف کارهای در خور توجهی صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام صفورایی، اعزام مبلغه به نهادها و مراکز داخل کشور را مثبت ارزیابی کرد و ابراز داشت: در برخی از دانشگاه‌ها که بانوان مبلغه در آن حضور پیدا می‌کنند و از حجاب صحبت می‌کنند تاثیر به سزایی بر دانشجویان گذاشته و اینکه کسانی در کشورهای غیر مسلمان این چنین حجاب را مورد توجه قرار می‌دهند برای دانشجو بسیار آموزنده است.

رییس مجتمع عالی آموزشی بنت‌الهدی با اشاره به اینکه 2 هزار طلبه خواهر غیر ایرانی در جامعة المصطفی(ص)، جامعة الزهرا(س) و مکتب النرجس مشهد مشغول به تحصیل علوم دینی هستند، خاطرنشان کرد: این آمار باید بیشتر شود زیرا ظرفیت بانوان برای فعالیت و ترویج آموزه‌های دینی بسیار بالا است.

حجت‌الاسلام صفورایی اعزام مبلغه در فصول تبلیغی سال را از دیگر اقدامات صورت گرفته دانست و عنوان کرد: علاوه بر این از اعزام گروه‌های تبلیغی به صورت بلند مدت در داخل و خارج کشور نیز در دستور کار قرار دارد.

رییس مجتمع عالی آموزشی بنت‌الهدی در ادامه اهداف تبلیغ در داخل کشور را مورد تبیین قرار داد و اظهار کرد: یکی از اهداف ما استفاده از ظرفیت حضور طلاب غیر ایرانی و بحث نهادینه نمودن مبانی دینی و اعتقادی در بین جوانان است.

حجت‌الاسلام صفورایی، آشنایی جوانان ایرانی با شرایط و تحولات محیطی خارج از کشور را از دیگر اهداف این مجموعه برشمرد و خاطرنشان کرد: در مراوداتی که توسط بانوان مبلغه با جوانان صورت می‌گیرد نکات مهمی از شرایط آن منطقه در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

رییس مجتمع عالی آموزشی بنت‌الهدی در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین دعوت از بانوان مبلغه در دانشگاه‌ها صورت گرفته است، افزود: کارگاه‌های تبلیغی برای افزایش سطح کیفی و مهارت تبلیغی مبلغان در نظر گرفته شده که در بهبود نحوه تبلیغ آنها موثر خواهد بود.

حجت‌الاسلام صفورایی در پایان خاطرنشان کرد: سیصد و نوزده نفر از بانوان مبلغه تشکیل پرونده داده‌اند و از آنها برای تبلیغ معارف دینی در مناسبات و ایام تبلیغی سال استفاده می‌شود.
شایان ذکر است، در پایان این مراسم، بیست و سه نفر از بانوان مبلغه برتر از جامعة المصطفی(ص)، جامعة الزهرا(س) و مکتب النرجس مشهد تقدیر به عمل آمد و جوایزی به آنها اهدا شد./927 /پ202/ع

ارسال نظرات