۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۱۱۸۸۶۸
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

برنامه ریزی اصولی نظام بانکی راه مقابله با تحریم‌ اقتصادی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: نظام بانکی جمهوری اسلامی ایران با جذب نقدینگی و برنامه ریزی اساسی و اصولی باید همواره آماده مقابله با تحریم های اقتصادی دشمنان باشند.
بانک مرکزي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان عصر روز گذشته در همایش حساب آب و آیینه و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای موسسه مالی اعتباری مهر سیستان و بلوچستان، در تالار موزه جنوب شرق کشور در زاهدان، اظهار داشت: فعالیت گسترده سامانه بانکی و گردش الکترونیکی پولی توسط بانکها سبب افزایش سرمایه گذاری ها و کاهش نگرانی های مردم از حمل پول نقد و صرف وقت و هزینه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد وسیعی در نظام بانکی کشور بوجود آمد، افزود: ایجاد و تاسیس بانک‌های مختلف زمینه رقابت تنگاتنگی را برای ساماندهی وجوه مردم ایجاد کرده و رفته رفته به توسعه فرهنگ بانکداری و استفاده از سامانه بانکی توسط مردم منجر شد.

وی با اشاره به وجود نقدینگی در دست مردم گفت: هنوز بخش عظیمی از نقدینگی بدون دخالت سامانه بانکی دست به دست می شود و در واقع هنوز فرهنگ استفاده از سیستم بانک و جذب نقدینگی توسط بانکها به حد انتظار نرسیده و لازم است در این زمینه تلاش بیش از پیش از سوی بانکها انجام شود.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: کاهش نقدینگی در دست مردم و فعال‌تر شدن سامانه بانکی در جذب این پول ها و به‌کار‌گیری آنها در بخش‌های اقتصادی، تولیدی، عمران و آبادانی و استفاده بیشتر مردم از سامانه های الکترونیکی بانکی می تواند موجب تسهیل در کارها و پیشرفت و توسعه کشور شود.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به اسقاط هواپیمای بدون سرنشین آمریکا از سوی نیروهای هوشیار و توانمند ایران اسلامی، اظهار داشت: کشف این هواپیما که آمریکایی‌ها میلیون‌ها دلار برای ساخت آن هزینه کرده‌اند، سردمداران آمریکا را به خرس زخم خورده ای تبدیل کرده که ممکن است برای تلافی این شکست، توطئه ها و ترفندهای مختلف بویژه تنگناهای اقتصادی برای ایران اسلامی ایجاد کنند.

وی بر هوشیاری و آمادگی بیشتر دستگاههای اقتصادی به‌خصوص بانک‌ها برای مقابله با این ترفندها تاکید کرد و گفت: نظام بانکی جمهوری اسلامی ایران با جذب نقدینگی و برنامه ریزی اساسی و اصولی باید همواره آماده مقابله با تحریم های اقتصادی دشمنان باشند.

گفتنی است‌، صندوق مهر شعبه خیابان خیام زاهدان دهم خردادماه سال 88 به دنبال برخی آشوب‌ها توسط عمال استکبار مورد هجوم قرار گرفته و به آتش کشیده شد که در جریان آن شش نفر از کارکنان این شعبه به شهادت رسیدند.‌/940/پ202/س

ارسال نظرات