۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۱۸۴۸۷
عضو خبرگان رهبری:

تبلیغ دین خدا مرز نمی‌شناسد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین هاشم زاده هریسی با انتقاد از اقدامات دین‌ستیزی دولت باکو گفت: تبلیغ دین مساله‌ای فراملی بوده و مرز نمی‌شناسد.
حجت الاسلام و المسلمين هاشم زاده هريسي عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین هاشم هاشم زاده هریسی امروز در نشست «‌بررسی ابعاد حقوقی ممنوعیت تبلیغ اسلام در جمهوری آذربایجان» که در مسجد امام حسین(ع) تبریز برگزار شد، با انتقاد از سیاست‌های اسلام‌ستیزی دولت باکو اظهار داشت: چگونه است در کشوری که بیش از 95 درصد جمعیت آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، یک روز حجاب در مدارس ممنوع می‌شود، روزی تبلیغ اسلام و روزهای بعد اسلام خواهان در زندان های باکو شکنجه و یا کشته می شوند.

وی با بیان این‌که دولت باکو باید از عاقبت دیکتاتورهای اسلام ستیز منطقه عبرت بگیرد، خاطر نشان کرد: امروز اسلام در باکو غریب شده است، تاریخ نشان می دهد که حدود 80 سال پیش رضاخان قلدر، جنگ خود را با اسلام شروع کرد؛ اما عاقبت با اراده مردم سرنگون شد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات رضاخان در مقابله با ترویج اسلام در کشور تصریح کرد: آن قلدور دست نشانده غرب روزی حجاب اسلامی و روز دیگر برگزاری مجالس حسینی و تبلیغ دین را ممنوع کرد، عمامه ها را از سر علما برداشت، اما امروز حکومت پهلوی در زباله تاریخ است جز رسوایی و بدنامی برایش چیزی نمانده است.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم زاده هریسی با بیان این‌که عاقبت دولت باکو جز عاقبت رضاخان چیز دیگری نخواهد بود، تصریح کرد: هیچ دولتی حق ندارد آزادی بیان، عقیده، فکر و اندیشه و آزادی تبلیغ دین را ممنوع کند، در حقیقت این یک مساله فراملی است و تبلیغ دین خدا مرز نمی‌شناسد.

وی تصویب قانون ممنوعیت تبلیغ روحانیان در جمهوری آذربایجان را مصداق بارز نقض حقوق بشر دانست و با اشاره به آیه 39 سوره احزاب گفت: اگر قرآن دستور می دهد به تبلیغ اسلام و حکومت باکو آن را ممنوع می کند، آیا این معارضه با قرآن و ارتداد نیست؟ مسؤولیت امت اسلام در شرایط کنونی بسیار سنگین است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به فشار کمونیستی ضد دین در منطقه جمهوری آذربایجان گفت: این محدویت های 70 ساله نتوانست خون و غیرت دینی را در رگ های شیعیان آذری بخشکاند، حکومت اسلام ستیز باکو و مجلس به اصطلاح ملی آن نباید بار دیگر به دوران جاهلیت ضد دینی کمونیستی برگردد./935/پ202/س
ارسال نظرات