۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۱۸۱۵۹

مرمت مسجد تاریخی «سید علی آقا» تبریز به پایان رسید

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی از پایان عملیات مرمت مسجد «سیدعلی آقا» در بازار تبریز خبر داد.
مسجد جامع و حوزه علميه طالبيه تبريز
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی از پایان عملیات مرمت مسجد «سیدعلی آقا» در بازار تبریز خبر داد و اظهار کرد: عملیات مرمت این مسجد تاریخی همزمان با مسجد میدان مقصودیه به اتمام رسید.

وی، در خصوص اقدامات مرمتی گفت: سبک‌سازی بخشی از سقف فرو ریخته گنبد‌، مرمت ترک‌ دیواره‌های ضلع شمالی، مرمت بخش شرقی، بازسازی پوشش داخلی مسجد و تعویض در و پنجره‌ها در این عملیات مرمتی انجام شد.

محمدی با اشاره به اینکه قسمت اقامه نماز بانوان به صورت کامل از بین رفته بود، خاطرنشان کرد: این بخش از مسجد با موفقیت مجددا احیا شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی آذربایجان‌شرقی، زمان مرمت مسجد را 12 ماه اعلام کرد و افزود: این بنا با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ملی به بهره‌برداری رسید.

محمدی خاطرنشان کرد: این مسجد از مساجد دوره صفویه با معماری طاق گنبدی و 850 متر مربع مساحت است و جزو 160 عنصری است که به ثبت جهانی رسیده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: طرح مرمت این مسجد طی سه ماه تابستان سال گذشته تهیه شد./935/د103/س
ارسال نظرات