۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۱۵۸۱۰
استاد خارج فقه حوزه علمیه:

آیت الله عمید زنجانی همواره از انقلاب،‌ امام و رهبری دفاع می‌کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به شخصیت وارسته،‌ علمی و انقلابی آیت الله مرحوم عمید زنجانی از وی به عنوان همراه، یاور و مدافع انقلاب اسلامی،‌ امام و رهبری یاد کرد.
حجت الاسلام والمسلمين بطحايي استاد حوزه و دانشگاه


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم بطحایی، مدرس خارج فقه حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ ارتحال آیت الله عمید زنجانی را به حوزویان،‌ دانشگاهیان و بیت آیت الله مرعشی نجفی تسلیت گفت.

این استاد حوزه و دانشگاه، از آیت الله عمید زنجانی به عنوان یکی از فضلای موفق حوزه یاد و با بیان خاطراتی از دوران آشنایی خود با وی‌ تصریح کرد: ایشان شخصیتی صاحب قلم،‌ بیان و محقق بود و در حوزه و دانشگاه منشا خدمات بسیار خوبی بود.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم از مرحوم آیت الله عمید زنجانی به عنوان فردی وارسته، موفق، ‌خوش برخورد، معتقد به ارزش ها و متواضع یاد کرد و ابرازداشت: آیت الله عمید زنجانی مدت ها استاد دانشکده حقوق دانشگاه تهران و مدتی نیز رییس این دانشگاه مهم کشور را برعهده داشت.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی آیت‌الله عمید زنجانی یادآور شد: ایشان مردی فاضل، عالم و متهعد و همواره در فکر ترویج معارف اسلام بود.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به شخصیت اجتماعی،‌ انقلابی و سیاسی این استاد فقید حوزه و دانشگاه اشاره کرد و ابرازداشت: آیت الله عمید زنجانی شخصیتی انقلابی بود که همواره از انقلاب اسلامی،‌ امام و رهبری دفاع می کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بطحایی انقلاب اسلامی ایران را دستاورد دین و آموزه های اهل بیت(ع) توصیف کرد و گفت: رمز موفقیت آیت الله عمید زنجانی نیز در همین همراهی با انقلاب،‌ امام و رهبری بود.

گفتنی است،‌ آیت الله عباسعلی عمید زنجانی داماد مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی و رییس اسبق دانشگاه تهران بامداد یکشنبه به علت بیماری کلیوی و نارسایی قلبی دار فانی را وداع گفت.

مراسم تشییع و خاکسپاری آیت الله عمید زنجانی ساعت ۸ صبح روز سه‌شنبه دهم آبان ماه از مقابل دانشگاه تهران برگزار می شود و مراسم ختم و بزرگداشت آن مرحوم نیز در مسجد دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. /924/ت302/ع

ارسال نظرات