۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۰۰:۲۳
کد خبر: ۱۱۵۷۶۱
مسؤول دفتر وزارت امور خارجه در قم:

حوزه در دیپلماسی مذهبی فعال شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی وزارت امور خارجه در شهر مقدس قم، با اشاره به موج بیداری اسلامی و تحولات منطقه، خواستار کمک حوزه به انقلاب های مردمی منطقه دردولت سازی و حضور فعال و جدی حوزه در عرصه دیپلماسی مذهبی شد.
حوزه در دیپلماسی مذهبی فعال شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمید مکارم شیرازی، مسؤول نمایندگی وزارت امور خارجه در شهر مقدس قم، شنبه شب در نشست تخصصی تعامل حوزه و نظام که در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، خواستار حضور فعال حوزه در عرصه بین الملل شد.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات مقام معظم رهبری ارتقای جایگاه بین المللی قم و حضور قوی تر حوزه در عرصه بین الملل است و این مساله باید در دستور کار قرار گیرد، تاکید کرد: با توجه به محدودیت هایی که بعضا در دیپلماسی کشورهای مختلف وجود دارد، تشکل های دینی بهتر می توانند در این عرصه نقش آفرین باشند.

مسؤول دفتر وزارت امور خارجه در قم بیان داشت: امروزه تشکل های دینی جدی تر وارد فضای بین المللی شده اند و دیپلماسی دینی جایگاه بهتری پیدا کرده است و این مساله نشان می دهد حوزه نیز می بایست در این وادی ورود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت حوزه به مراتب بیش از آن چیزی است که امروز در عرصه بین الملل شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: اگر علمای شیعه کشورهای مختلف موضع گیری مشترکی در قبال اتفاقات داشته باشند اثرگذاری آن به مراتب بیشتر خواهد بود.

مکارم شیرازی با بیان اینکه سازوکار این مهم می تواند در حوزه اندیشیده شود، اظهار داشت: برخی از تحولات و اتفاقاتی که در جهان رخ می دهد انتظار این است که حوزه نقش آفرین باشد و نقش و رسالت خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کند.

نماینده وزارت امور خارجه در قم با بیان اینکه بعد بین المللی حوزه باید تقویت شود، تاکید کرد: حوزه می تواند در خصوص حوادث مختلف موضع گیری منسجمی داشته باشد و نظر خود را به جهانیان اعلام کند.

حمید مکارم شیرازی همچنین با اشاره به موج بیداری اسلامی تاکید کرد: امروز کشورهای اسلامی به دنبال تشکیل حکومت هستند و حوزه می تواند در دولت سازی به آنها کمک کند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات