۰۵ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۱۵۶۵۵
حجت الاسلام میرباقری:

کسی که فرمان خدا را امتثال کند نورانیت خاصی پیدا می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان این که نقطه شروع حرف، گوش کردن است، اظهار داشت: اگر کسی به اندازه ای که می فهمد فرمان خدا و اولیای الهی را امتثال و خود را تسیلم کند و قلب و ذهن او تسلیم باشد نورانیتی خاص پیدا می کند.
حجت الاسلام ميرباقري رئيس فرهنگستان علوم اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میرباقری از استادان حوزه و دانشگاه پنج شنبه شب در مراسم شب شهادت حضرت امام جواد(ع) که با حضور اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد با تسلیت شهادت نهمین امام شیعیان، به تبیین فضائل و مناقب آن امام همام پرداخت.

حجت الاسلام میرباقری با بیان اینکه امام جواد(ع) جوان ترین امام شیعیان هستند و در سن جوانی به شهادت رسیدند، تصریح کرد: وجود نازنین امام جواد به هنگام شهادت تنها 25 سال سن داشتند.

وی با اشاره به نحوه شهادت نهمین امام شیعیان(ع) خاطرنشان کرد: آنچه مورخین نقل کرده اند این است که حضرت جواد(ع) به دست معتصم عباسی به شهادت رسید و واسطه این کار نیز ام الفضل دختر مامون و همسر حضرت بود. بعد از اینکه امام جواد مسموم شدند و به شهادت رسیدند سه روز بدن مطهر ایشان را بر بامی نگه داشتند و بعد از سه روز که مردم متوجه شدند بدن مطهر ایشان را گلباران کردند و در جوار موسی بن جعفر(ع) به خاک سپردند.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) نیز علاقه فراوانی به امام جواد داشتند و نقل شده است که دو دختر نهمین امام شیعیان نیز در کنار قبر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) در قم مدفون هستند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه اگر کسی اهل ایمان باشد حقیقت ولایت را درک می کند، ابراز داشت: اینکه شیعه توانست این مسائل را پشت سر بگذارد چون نسبت به ولایت علم پیدا کرده و حقیقت اسلام و ایمان را درک کرده بودند.

این استاد حوزه علمیه قم بصیرت دینی را در شناخت حقیقت دانست و با بیان اینکه مسیر رسیدن به این مهم در روایات اسلامی و دینی بیان شده است، یادآورشد: بسیاری از مقامات معرفت نسبت به ائمه اطهار در دنیا شدنی و امکانپذیر نیست.

حجت الاسلام میرباقری اضافه کرد: نقطه شروع حرف، گوش کردن است، اگر کسی به اندازه ای که می فهمد فرمان خدا و اولیای الهی را امتثال و خود را تسیلم کند و قلب و ذهن او تسلیم باشد نورانیتی خاص پیدا می کند.

گفتنی است، مراسم سوگواری امام جواد(ع) روز پنج شنبه با حضور مراجع تقلید در دفاتر آنان نیز برگزار شد و سخنرانان به تبیین مناقب این امام همام پرداختند و مداحان نیز به مداحی و نوحه خوانی پرداختند، مراسم عزای امام جواد در حرم کریمه اهل بیت، مسجد مقدس جمکران و دیگر اماکن متبرکه نیز برگزار شد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات