۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۱۴۳۶۴
شهردار قم:

توسعه شهر قم بر مبنای مطالبات رهبری در دستور کار است

خبرگزاری رسا ـ شهردار جدید قم، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سفر سال گذشته به مبنی بر ضرورت عقب ماندگی‌های این شهر مقدس، این مساله را جزء اولویت‌های شهرداری قم عنوان کرد.
حرم حضرت معصومه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد دلبری که چند روزی از معرفی وی به عنوان شهردار جدید قم نگذشته است، ظهر یک‌شنبه در دفتر حضرت آیت الله حسین نوری همدانی حضور یافت و با این مرجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.

وی با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت امام رضا و کریمه اهل بیت(ع)، به وضعیت و جایگاه ویژه شهر مقدس قم اشاره و تصریح کرد: وجود بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه کریمه اهل بیت(ع) به شهر مقدس قم جایگاهی ویژه و ممتاز بخشیده است.

دلبری اضافه کرد: وجود مسجد مقدس جمکران، اماکن متبرکه، حوزه های علمیه، مراجع تقلید و علما و مراکز علمی و فرهنگی متعدد و سفر سالیانه میلیون ها نفر به شهر مقدس قم، بر اهمیت شهر مقدس قم افزوده است.

شهردار قم تاکید کرد: وجود این همه ظرفیت و پتانسیل سبب می‌شود که با برنامه ریزی مناسب زمینه های نشر معارف اهل بیت(ع) و آموزه های دینی نیز فراهم شود.

وی خدمت به زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(ع) را توفیقی بسیار بزرگ ارزیابی و تاکید کرد: مدیران باید تلاش کنند تا ضعف ها و کاستی های موجود مرتفع گردد و زمینه های خدمات رسانی بهتر به شهروندان فراهم شود.

شهردار قم از ارائه 300 نوع خدمت از سوی شهرداری ها به شهروندان خبر داد و بیان داشت: با توجه به جایگاه و موقعیتی که شهر مقدس قم دارد، خدمت به مردم این شهر ارزش مضاعفی خواهد داشت.

دلبری با اشاره به بیانات و مطالبات مقام معظم رهبری در سفر سال گذشته به شهر مقدس قم در خصوص توسعه شهری‌ گفت: عقب ماندگی‌های شهر مقدس قم باید جبران شود و این مساله در دستور کار مجموعه شهرداری قم قرار دارد.

شهردار قم همچنین خواستار تخصیص اعتبارات و بودجه های مناسب به شهرداری شد و تاکید کرد: از سوی مسؤولان شهری نیز باید نگاه و توجه ویژه‌ای به شهر مقدس قم صورت گیرد تا مشکلات آن رفع شود. /924/پ202/س
ارسال نظرات